Zamknij
Opera i balet
9,86

Średnia ocena

Opera i balet

Multikino zaprasza wszystkich wielbicieli opery i baletu na pełne niesamowitych wrażeń spektakle przeniesione na wielki ekran prosto z najsławniejszych europejskich scen teatralnych.

Pełny opis

W najbliższych miesiącach widzowie kinowi zobaczą nowe i wyczekiwane aranżacje (Kopciuszek, Przepiórka w płatkach róży), ale również  popularne klasyki, cieszące się największą kinową widownią opery wszech czasów (Dziadek do orzechów, Śpiąca królewna, Faust, Tosca, Hamlet i wiele innych). Na wielkim ekranie zagości również międzynarodowa obsada pełna gwiazd operowych: między innymi Juan Diego Flórez i Danielle de Niese w Cyganerii, Elena Stikhina i Ludovic Tézier w Aidzie oraz Bryn Terfel w Cyruliku sewilskim.

Ukryj opis

Przepraszamy, nie mamy nic do pokazania na ten dzień

Przepraszamy, nie mamy nic do pokazania na ten dzień

Pokaż wszystkie seanse
7

Głosów

9,86

Średnia ocena

Oceń film

Opera i balet - najbliższe transmisje:
0 Głosów
0 Średnia ocena

Uwielbiana przez publiczność produkcja Petera Wrighta dla The Royal Ballet, z oszałamiającą scenografią z epoki autorstwa Julii Trevelyan Oman, pozostaje wierna duchowi tego świątecznego klasyka baletowego, łącząc dreszczyk baśniowej historii ze spektakularną choreografią taneczną.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Szwedzki choreograf Alexander Ekman właśnie tym baletem rozpoczął swoją współpracę z Operą Paryską. Jego nowatorski język tańca wywodzi się od najlepszych twórców współczesnego baletu. Zanim zajął się choreografią, był tancerzem dwóch legendarnych zespołów: Nederlands Dans Theater i Cullberg, które wciąż niezmiennie nadają ton nowoczesnemu tańcowi na świecie. „Zabawa” to afabularny i autorski balet, który skrzy się zwariowanym pomieszaniem tańca klasycznego i nowoczesnego. Tancerze mają do dyspozycji efektowne i nieoczywiste rekwizyty, którymi poprzez taniec bawią się na scenie. Ten balet to efekt eksperymentalnej kreacji. „Chcę Was zaskoczyć” – mówi Alexander Ekman. Tymi słowami kieruje się w całej swojej twórczości.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Akcja tej najsłynniejszej operetki świata dzieje się w noc sylwestrową, dlatego właśnie w sylwestra legendarny spektakl Wiedeńskiej Opery Państwowej prezentuje Opera Paryska w swoim kinowym sezonie. Obie sceny współpracują ze sobą od lat, przypominając ikoniczne przedstawienia, które na zawsze zmieniły teatr europejski. Opera Wiedeńska ma w swoim repertuarze bardzo klasyczne wystawienie „Zemsty nietoperza” Johanna Straussa syna. Liczącą już kilkadziesiąt lat inscenizację tej operetki (premiera w 1980 roku), którą z pietyzmem wyreżyserował dla wiedeńskiej sceny Otto Schenk, zarejestrowano na potrzeby kin w 2012 roku, a wcześniej wielokrotnie i w różnych obsadach (m.in. z Editą Gruberovą) był pokazywany w austriackiej telewizji. Tym roztańczonym i rozśpiewanym spektaklem dyryguje tym razem Franz Welser-Möst, jeden z najwybitniejszych dyrygentów operowych i operetkowych świata, na co dzień współpracujący między innym z Festiwalem w Salzburgu. Spektakl Opery Wiedeńskiej, jak głoszą krytycy od 40 lat, jest wzorcem wystawienia operetki. Trzy godziny świetnej zabawy przy dźwiękach walców, polek, czardaszy, galopów i marszy, przepiękne dekoracje i kostiumy, zabawna intryga i szampański humor – to wszystko czeka kinowych widzów. Polskie napisy opracowano na podstawie genialnego przekładu Juliana Tuwima.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Spektakl nigdy wcześniej nie widziany w kinie, powstały na podstawie porywającej powieści Laury Esquivel o tym samym tytule.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Po swoich nowatorskich interpretacjach „Święta wiosny” Strawińskiego oraz „Romea i Julii” Prokofiewa, Angelin Preljocaj sięga po kolejne baletowe arcydzieło. Ten francuski tancerz i choreograf, autor blisko 60 pełnowymiarowych spektakli, wypracował własny styl przedstawiania klasycznych baletów, podobnie jak wcześniej Mats Ek czy Boris Ejfman. Odświeża je, nie rezygnując jednak z tradycyjnego języka tańca. Jego „Jezioro łabędzie” jest hołdem złożonym Mariusowi Petipie, pierwszemu choreografowi tego baletu. Historia księżniczki Odetty, która przez czarnoksiężnika została zamieniona łabędzia, a później zdradzona przez omamionego czarami księcia Zygfryda, została przeniesiona do współczesnej, mrocznej metropolii. „Jezioro łabędzie” w choreografii Angelina Preljocaja powstało w czasie pandemii i nie miało możliwości trafienia do szerokiej publiczności. Ponieważ ma niepodważalne wartości artystyczne, trafia na wielki ekran.

0 Głosów
0 Średnia ocena

W tej operze możemy się spodziewać rozdzierających serca serenad, zabawnych przebrań i bajkowego zakończenia, zdającego się nieosiągalnym. Od otwierającego spektakl utworu "Largo al factotum" w wykonaniu golibrody, znanego z okrzyku "Figaro!", po zadziorną arię Rozyny "Una voce poco fa", opera komiczna Gioachino Rossiniego to opowieść pełna zabawnych zwrotów akcji.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Szwedzka sopranistka Malin Byström, która na co dzień śpiewa w najlepszych teatrach świata, zawitała teraz do Amsterdamu, by wcielić się w postać śpiewaczki Florii Toski w operze Pucciniego. Narodowa scena Holandii przygotowała właśnie nową inscenizację tego mrocznego dzieła. Reżyserię powierzono jednemu z najciekawszych reżyserów teatralnych świata. Barrie Kosky, bo o nim tu mowa, słynie z bardzo niekonwencjonalnych, ale zawsze zgodnych z myślą kompozytora, spektakli. Jego „Czarodziejski flet” Mozarta, utrzymany w konwencji filmu niemego, grany jest przy pełnych widowniach od berlińskiej Komische Oper, której przez lata był dyrektorem, po warszawski Teatr Wielki-Operę Narodową. Dla Bayreuther Festspiele, festiwalu poświęconego jedynie dziełom Richarda Wagnera, Kosky wyreżyserował jego „Śpiewaków norymberskich”. Spektakl ten zyskał miano kultowego, choćby tylko dlatego, że reżyser jest Żydem. Jego amsterdamska „Tosca” skupia się na najciemniejszych stronach wszystkich postaci. Spektakl przygotował muzycznie młody szwajcarski dyrygent Lorenzo Viotti, główny dyrygent Opery Narodowej w Amsterdamie. W rolę Maria Cavaradossiego wcielił się Amerykanin Joshua Guerrero, a demonicznego barona Scarpię zaśpiewał Armeńczyk Gevorg Hakobyan.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Zaliczany obecnie do światowej czołówki zespół baletowy Opery Paryskiej wskrzesza dwie prace nieżyjącego już George’a Balanchine’a, amerykańskiego artysty gruzińskiego pochodzenia, światowej sławy choreografa, założyciela New York City Ballet. To właśnie on przetransponował klasyczny balet na musicalową szkołę tańca. Na ten wyjątkowy wieczór baletowy złożą się dwie prace Balanchine’a. Pierwsza z nich powstała w 1970 roku właśnie dla New York City Ballet. To zabawna suita taneczna do ikonicznych kompozycji George’a i Iry Gershwinów. Nosi tytuł „Who Cares?” („Kogo to obchodzi?”). Druga część wieczoru to „Ballet impérial” („Balet cesarski”) do II koncertu fortepianowego G-dur Piotra Czajkowskiego. Ten balet Balanchine stworzył w 1941 roku dla amerykańskiego zespołu Ballet Caravan. Oddał w nim hołd Mariusowi Petipie, pierwszemu choreografowi „Jeziora łabędziego” i „Dziadka do orzechów”.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Kompozycja Pucciniego obfituje w muzyczne skarby (m.in. "Nessun dorma"), a produkcja Andreia Serbana dodatkowo nawiązuje do chińskiej tradycji teatralnej, tworząc barwny, fantazyjny obraz starożytnego Pekinu.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Krzysztof Warlikowski, jeden z najlepszych polskich reżyserów teatralnych, od lat z sukcesem współpracuje z Operą Paryską. Jego ostatnia inscenizacja – „Don Carlos” Verdiego – zyskała wyjątkowe uznanie paryskiej publiczności, co nie zawsze jest takie oczywiste w przypadku tego, wciąż budzącego kontrowersje wśród melomanów, artysty. Tym razem zmierzy się z operową wersją „Hamleta” Williama Szekspira. Jej autorem jest Ambroise Thomas, XIX-wieczny francuski kompozytor, który napisał też operę „Sen nocy letniej”. Co ciekawe, „Hamlet” Thomasa nie kończy się tak, jak tragedia słynnego stratfordczyka: główny bohater nie ginie, ale obejmuje tron Danii. Kostiumy i scenografię do tej premierowej inscenizacji przygotuje Małgorzata Szczęśniak, stała współpracowniczka polskiego reżysera. Duńskiego księcia Hamleta zaśpiewa francuski baryton Ludovic Tézier, a Ofelią będzie amerykańska sopranistka Lisette Oropesa. Oboje na co dzień współpracują nie tylko z Opéra national de Paris, ale też z nowojorską The Metropolitan Opera i mediolańską Teatro alla Scala. Spektakl poprowadzi Thomas Hengelbrock, niemiecki muzykolog, skrzypek i dyrygent.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Zespół kreatywny, zanurzony w magii teatru, filmu, tańca i opery, wprowadza nową atmosferę do subtelnego świata Kopciuszka, pełnego wróżek, dyniowych powozów, przystojnych książąt i poszukiwania prawdziwej miłości.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Francuski balet „Giselle” do muzyki Adolphe’a Adama to ukoronowanie stylu romantycznego w balecie. Wiejska dziewczyna Gizela zakochuje się w przystojnym młodzieńcu, nie wiedząc, że to książę Albert w przebraniu. Książę nie może ożenić się z ubogą panną, ma już zresztą narzeczoną. Gdy prawda wychodzi na jaw, Gizela umiera z rozpaczy i dołącza do wił – duchów dziewcząt, które zmarły przed ślubem. Paryski spektakl jest próbą odtworzenia prapremierowej choreografii tego dzieła, której autorami byli Jean Coralli i Jules Perrot. Rekonstrukcji podjęli się dwaj wybitni choreografowie: Patrice Bart i Jewgienij Poliakow. Na scenie zobaczymy też klasyczne kostiumy i dekoracje.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Wspaniała aranżacja jednej z najpopularniejszych oper komicznych Mozarta w wykonaniu Davida McVicara, w roli dyrygenta — Antonio Pappano

0 Głosów
0 Średnia ocena

Christian Lacroix to nie tylko jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie projektantów mody. We Francji dodatkowo często zajmuje się projektowaniem kostiumów i dekoracji teatralnych, między innymi dla legendarnej Comédie-Française. Ostatnio zajął się także reżyserią i przygotował w słynnym paryskim teatrze Théâtre des Champs-Elysées inscenizację „Życia paryskiego” Offenbacha, francuskiego kompozytora, który uwielbiał bufonady. Offenbach był mistrzem w pisaniu operetek („Piękna Helena” czy „Orfeusz w piekle”), które prawie zawsze w jakiś sposób odmalowywały mu współczesnych. Z okazji organizowanej w Paryżu w 1867 roku Wystawy Światowej napisał „Życie paryskie”, które drwiło z wad mieszkańców miasta. Udawane hrabiny, niewierni baronowie, sprytni lokaje, uszlachcone pokojówki i... kolejarze – wszyscy oni uwikłani są w niezwykle skomplikowaną i pełną zwrotów akcji intrygę, okraszoną łatwo wpadającą w ucho, pełną francuskiej figlarności muzyką.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Daj się porwać zapierającej dech w piersiach muzyce Czajkowskiego i bogatej scenografii Olivera Messela w tej prawdziwej perełce klasycznego repertuaru.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Francuski tancerz i choreograf Maurice Béjart zrewolucjonizował taniec XX wieku. Zmarły 15 lat temu artysta współpracował z Operą Paryską ponad 40 lat i stworzył dla jej zespołu baletowego ponad 20 przedstawień. Część z nich nadal jest w repertuarze tej narodowej sceny Francji. Starsi baletomani z pewnością pamiętają występ na Łódzkich Spotkaniach Baletowych (1970) prowadzonego wtedy przez Béjarta belgijskiego zespołu Ballet du XXe Siécle (Balet XX Wieku). O bilety na ten występ stoczono zaciekłą batalię, a na widownię Teatru Wielkiego w Łodzi wpuszczono za dużo widzów, co groziło katastrofą. Wśród niezwykłych prac tego artysty z pewnością pierwsze miejsce zajmuje jego zupełnie niezwykła choreografia do „Bolera” Maurice’a Ravela (1928). Béjart odarł pierwotną wersję Bronisławy Niżyńskiej z hiszpańskiego folkloru, ocalając na scenie jedynie wielki okrągły stół. To wokół niego półnadzy tancerze (lub tancerki – zależnie od wersji), tylko w trykotach, wykonują ten zmysłowy hiszpański taniec. Podczas tego wieczoru baletowego zostaną także zaprezentowane dwie inne choreografie Béjarta, do: „Ognistego Ptaka” Igora Strawińskiego i „Pieśni wędrującego czeladnika” Gustava Mahlera.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Energetyzująca inscenizacja Adeele Thomas osadza opowieść Verdiego w inspirowanym estetyką Hieronima Boscha uniwersum średniowiecznych przesądów. Na scenie dyrygent Antonio Pappano kieruje orkiestrą wykonującą dramatyczną kompozycję Verdiego.

0 Głosów
0 Średnia ocena

Sezon transmisji i retransmisji KinoMaestro.pl zakończy premiera nowej inscenizacji „Romea i Julii”, dzieła opartego na wielkiej światowej literaturze. XIX-wieczny francuski kompozytor Charles Gounod znany jest na świecie ze swej operowej adaptacji Fausta Goethego. Drugą jego słynną operą jest ta przedstawiająca Szekspirowską tragedię kochanków z Werony. Historia Romea i Julii inspirowała największych kompozytorów, choćby Vincenza Belliniego (opera „Kapuletowie i Montekowie”), Siergieja Prokofiewa (balet „Romeo i Julia”) czy Leonarda Bernsteina (musical „West Side Story”). W nowym spektaklu, wśród pierwszej klasy solistów, jako Tybalt, wystąpi polski tenor Maciej Kwaśnikowski, na stałe związany z Operą Paryską. Romeem będzie słynny 37-letni francuski tenor liryczny Benjamin Bernheim, solista nie tylko rodzimego teatru, ale też Wiener Staatsoper, Salzburger Festspiele i Royal Opera House Covent Garden w Londynie. Julię zaśpiewa 31-letnia francusko-duńska sopranistka, która na co dzień współpracuje z Opernhaus Zürich i Festival d’Aix-en-Provence. Spektakl wyreżyseruje francuski aktor Thomas Jolly, który specjalizuje się w wystawianiu Szekspira, a poprowadzi Włoch Carlo Rizzi, jeden z najlepszych dyrygentów świata.

INFORMACJE DODATKOWE

Sezon Oper i Baletów 2022 – 2023 będzie składał się z dwóch cyklów. Pierwszym cyklem jest Royal Opera House Cinema Season 2022-23 (cykl Oper i Baletów na żywo!). Wydarzenia te będą realizowane w wybrane niedziele o g. 15:00. Drugim cyklem również mieszanym, składającym się zarówno z Oper jak i Baletów jest cykl przygotowany wspólnie z KinoMaestro (Ferment Dystrybucja) – te wydarzenia będą niemal wszystkie pokazane jako retransmisje, w większości realizowane w tygodniu o godzinie 18:00.

 

Harmonogram Royal Opera House Cinema Season 2022-23 w Multikinie:

2 października 2022, g. 15:00 - Madame Butterfly (OPERA)             

9 października 2022, 15:00 - Mayerling (BALET)

16 października 2022, g. 15:00 - Aida (OPERA)

23 października 2022, g. 15:00 - Cyganeria (OPERA)

20 listopada 2022, g. 15:00 –The Royal Ballet: A Diamond Celebration (BALET)

11 grudnia 2022, g. 15:00 - Dziadek do orzechów (BALET)

22 stycznia 2023, g. 15:00 - Przepiórki w płatkach róży (Like Water for Chocolate) (BALET)

19 lutego 2023, g. 15:00 - Cyrulik sewilski (OPERA)

26 marca 2023, g. 15:00 - Turandot (OPERA)

16 kwietnia 2023, g. 15:00 - Kopciuszek (BALET)

30 kwietnia 2023, g. 15:00 - Wesela Figara (OPERA)

28 maja 2023, g. 15:00 - Śpiąca królewna (BALET)

18 czerwca 2023, g. 15:00 - Trubadur (OPERA)

 

Wszystkie opery będą miały w transmisji polskie napisy.

Balety nie mają tekstu.

 

Cykl Royal Opera House Cinema Season 2022-23 gramy w 18 kinach:  Cinema 3D Świnoujście, Multikino Bydgoszcz, Multikino Gdańsk, Multikino Katowice, Multikino Kraków, Multikino Lublin, Multikino Łódź,  Multikino Olsztyn, Multikino Poznań Malta, Multikino Poznań Stary Browar, Multikino Sopot, Multikino Szczecin, Multikino Warszawa Młociny, Multikino Warszawa Ursynów, Multikino Warszawa Złote Tarasy,  Multikino Włocławek, Multikino Wrocław Pasaż Grunwaldzki oraz Multikino Zabrze.

 

Harmonogram KinoMaestro.pl Sezon 2022-23 w Multikinie:

 

29 września 2022, g. 19:10 - KAPULETOWIE I MONTEKOWIE z Opera national de Paris (OPERA NA ŻYWO)

3 listopada 2022, g. 18:00 - SALOME z Opera national de Paris (OPERA)          

10 listopada 2022, g. 18:00 - ŚPIĄCA KRÓLEWNA z Opera national de Paris (BALET)

29 listopada 2022, g. 18:00 - FAUST z Opera national de Paris   (OPERA)

12 grudnia 2022, g. 18:00 - PLAY. ZABAWA z Opera national de Paris (BALET)               

31 grudnia 2022, g. 15:00 - ZEMSTA NIETOPERZA z Wiener Staatsoper (OPERETKA)       

31 stycznia 2023, g. 18:00 - JEZIORO ŁABĘDZIE w wykonaniu Ballet Preljocaj     (BALET)

26 lutego 2023, 15:00 - TOSCA z De Nationale Opera w Amsterdamie (OPERA)               

16 marca 2023, 18:00 - BALETY GEORGE'A BALANCHINE'A z Opera national de Paris (BALET)               

13 kwietnia 2023, 18:00 - HAMLET z Opera national de Paris (OPERA)

27 kwietnia 2023, 18:00 - GISELLE z Opera national de Paris   (BALET)

11 maja 2023, 18:00 - ŻYCIE PARYSKIE z Theatre des Champs-Elysees w Paryżu (OPERETKA)       

7 czerwca 2023, 18:00 - BOLERO I INNE BALETY MAURICE'A BEJARTA z Opera national de Paris (BALET)             

6 lipca 2023, g. 18:00 - ROMEO I JULIA z Opera national de Paris (OPERA)

 

Cykl KinoMaestro.pl Sezon 2022-23 gramy w 20 kinach: Cinema3D Świnoujście, Multikino Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kielce, Kraków, Multikino Lublin, Łódź, Multikino Olsztyn, Multikino Poznań Malta, Multikino Poznań Stary Browar, Multikino Rzeszów, Multikino Sopot, Multikino Szczecin, Multikino Warszawa Młociny, Multikino Warszawa Ursynów, Multikino Warszawa Złote Tarasy, Multikino Włocławek, Multikino Wrocław Pasaż Grunwaldzki oraz Multikino Zabrze.

 

Wszystkie opery będą miały w DCP polskie napisy

Balety nie mają tekstu.