![KLASY 7-8 SP | STY | KAPITAN MARVEL](https://media.multikino.pl/thumbnails/50/rc/QUI0OUZG/eyJ0aHVtYm5haWwiOnsic2l6ZSI6WyIxMTA0IiwiMTAwMDAiXSwibW9kZSI6Imluc2V0In19/uploads/images/films_and_events/kapitan-marvel_e735938283.jpg)
KLASY 7-8 SP | STY | KAPITAN MARVEL
Edukacja 124 minuty
Kino superbohaterskie spod szyldu Marvela słynie z zapierających dech w piersiach scen, olśniewających efektów specjalnych, niezapomnianych szlachetnych postaci i dramatycznych walk o wielkie wartości. Nie słynie natomiast z wielu superbohaterek – Kapitan Marvel jest pierwszą kobietą o nadludzkich mocach, która stała się centralną postacią filmu cenionego studia. Warto było na nią poczekać, zwłaszcza że za sprawą toczonych przez protagonistkę bojów z całą potęgą objawiają się ważne problemy współczesnej kultury. Co istotne z punktu widzenia nastoletnich uczniów, Kapitan Marvel podejmuje się zrozumienia swojej przeszłości i skonstruowania własnej tożsamości. Stawia więc czoła wyzwaniom stojącym przed każdą dorastającą osobą.
Kino superbohaterskie spod szyldu Marvela słynie z zapierających dech w piersiach scen, olśniewających efektów specjalnych, niezapomnianych szlachetnych postaci i dramatycznych walk o wielkie wartości. Nie słynie natomiast z wielu superbohaterek – Kapitan Marvel jest pierwszą kobietą o nadludzkich mocach, która stała się centralną postacią filmu cenionego studia. Warto było na nią poczekać, zwłaszcza że za sprawą toczonych przez protagonistkę bojów z całą potęgą objawiają się ważne problemy współczesnej kultury. Co istotne z punktu widzenia nastoletnich uczniów, Kapitan Marvel podejmuje się zrozumienia swojej przeszłości i skonstruowania własnej tożsamości. Stawia więc czoła wyzwaniom stojącym przed każdą dorastającą osobą.
Wybierz kino
Temat: „Czuję, że moja przeszłość skrywa rozwiązanie”. O wartości samopoznania.
Zagadnienia edukacyjne:
● Komiks jako tekst kultury. Cechy i konteksty.
● Superbohaterowie: wartości i dylematy.
● „Wojna to uniwersalny język”. O superbohaterce, która nie chce walki.
● Girl power – dlaczego dopiero teraz?
● Adaptacja – „twórcza zdrada”. Co daje zmiana względem pierwowzoru?
● Samopoznanie i samoocena – podstawy supermocy.
● Po co nam wspomnienia? Rozważania o tożsamości.
● Znaczenie i poetyka filmowych retrospekcji.