Zamknij
OPERA
Opera
9,21

Średnia ocena

Opera

Opera

Dwunasty już sezon cieszącego się na całym świecie wielką popularnością cyklu „The Metropolitan Opera: Live in HD” rozpocznie się 7 października transmisją nowej inscenizacji „Normy” Vincenza Belliniego z Sondrą Radvanovsky w roli tytułowej. Polski tenor PIOTR BECZAŁA zaśpiewa 14 kwietnia u boku Plácida Dominga w „Luizie Miller” Giuseppe Verdiego. Spektakl ten poprowadzi honorowy dyrektor muzyczny Met – James Levine.

Pełny opis

Spośród 220 przedstawień, planowanych do zagrania w sezonie 2017– 2018, słynna The Metropolitan Opera wybrała dziesięć, które zamierza pokazać na żywo, za pośrednictwem satelity, w 71 krajach. Polscy widzowie obejrzą monumentalne nowojorskie inscenizacje z udziałem światowych gwiazd wokalistyki w 36 ośrodkach.

W kolejnym sezonie transmisji znajdzie się pięć premierowych inscenizacji, powrócą także popularne tytuły, ale w nowych obsadach. Peter Gelb, dyrektor generalny Met, tak mówi o nadchodzących atrakcjach: „W tym sezonie odświeżamy nasz żelazny repertuar zupełnie nowymi wystawieniami »Così fan tutte«, »Normy« i »Toski«, ale również, jak co roku, poszerzamy swoje własne horyzonty, bo przygotowujemy jedną operę współczesną, a będzie nią »Anioł zagłady« Thomasa Adèsa na podstawie słynnego filmu Luisa Buñuela. Zaprezentujemy też dzieło, które dotąd nie gościło ani razu na deskach Met, a będzie to »Kopciuszek« Jules’a Masseneta z Joyce DiDonato w roli tytułowej. Przypomnimy także uroczą inscenizację »Czarodziejskiego fletu« Wolfganga Amadeusa Mozarta autorstwa Julie Taymor, ale tym razem w pełnej wersji i w języku oryginału, czyli po niemiecku. Warto pamiętać, że skrócona wersja angielska, tzw. familijna, zainaugurowała w 2006 roku nasz cykl transmisji HD LIVE. Mamy przekonanie, że repertuar tego sezonu ułożyliśmy tak, by zarówno nastawieni na tradycję melomani, jak i widzowie oczekujący nowości znaleźli dla siebie coś interesującego”.

Podczas sezonu 2017–18 będziemy mogli podziwiać najgorętsze gwiazdy wokalistyki. W transmitowanych spektaklach wystąpią między innymi: Sondra Radvanovsky, Sonya Yoncheva, Plácido Domingo, Joyce DiDonato, Kristine Opolais, Jonas Kaufmann, Kelli O’Hara, Pretty Yende, Matthew Polenzani, Michael Fabiano, Alice Coote, Joseph Calleja, Charles Castronovo, René Pape, Bryn Terfel, Ildebrando D’Arcangelo, Susanna Phillips czy Christopher Maltman. W obsadach nie zabraknie Polaka: „Niezmiernie cieszymy się, że Piotr Beczała znów zawita na scenie Met i na dużym ekranie – mówi Bartłomiej Majchrzak z www.nazywowkinach.pl, firmy dystrybuującej cykl »The Metropolitan Opera: Live in HD« na terenie Polski. – Jesteśmy pewni, że jego występ w »Luizie Miller« spotka się, jak zawsze zresztą, z ogromnym uznaniem widzów na całym świecie. Polacy bardzo czekają na transmitowane występy swoich rodaków, dlatego jako dystrybutorzy jesteśmy dodatkowo wdzięczni Met za zaproszenie Piotra Beczały”.

Za pulpitem dyrygenckim znów staną najlepsi: Carlo Rizzi, Andris Nelsons, Marco Armiliato, Maurizio Benini czy Bertrand de Billy. Legendarny James Levine poprowadzi dwa transmitowane przedstawienia.

Od 2006 roku, dzięki transmisjom spektakli w jakości HD & DD Surround, w których nowojorska Met jest pionierem, ponad 22 milionów widzów obejrzało na żywo blisko 110 przedstawień – od klasyki po dzieła współczesne. Realizatorzy transmisji tradycyjnie już zadbają o dodatkowe atrakcje: wywiady z artystami, wizyty za kulisami, w pracowniach teatralnych czy na próbach do kolejnych spektakli.

Ukryj opis

Przepraszamy, nie mamy nic do pokazania na ten dzień

Przepraszamy, nie mamy nic do pokazania na ten dzień

Pokaż wszystkie seanse
14

Głosów

9,21

Średnia ocena

Oceń film

Opera - najbliższe transmisje:
Met Opera: Anioł zagłady

Met Opera 160 minut

0 Głosów
0 Średnia ocena

Brytyjczyk Thomas Adès jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych kompozytorów współczesnych, a jego kariera rozwija się w niezwykłym tempie, choć przez muzyczną awangardę bywa odrzucany jako zbytni tradycjonalista.

Met Opera: Tosca

Met Opera 190 minut

0 Głosów
0 Średnia ocena

Libreciści Pucciniego i sam kompozytor precyzyjnie osadzili wydarzenia dziejące się w dziele w konkretnych miejscach w Rzymie i konkretnych dniach roku 1800. Może dlatego „Tosca”, jak żadna inna opera, opiera się inscenizatorom, którzy chcą uwspółcześniać dzieła przenosząc ich akcję w inny czas i miejsce.

Met Opera: Napój miłosny

Met Opera 170 minut

0 Głosów
0 Średnia ocena

Wśród ogromnej ilości dzieł Donizettiego – skomponował kilkadziesiąt oper! – paradoksalnie to nie wielkie romantyczne opery bel canto, ale mniejszych rozmiarów opery komiczne zyskały sobie stałe miejsce na światowych scenach.

Met Opera: Cyganeria

Met Opera 185 minut

0 Głosów
0 Średnia ocena

Uboga hafciarka poznaje równie niemajętnego poetę i wybucha płomienne uczucie. Miłość ta musi strawić i unieszczęśliwić bohaterów, bo hafciarka dodatkowo chora jest na suchoty…

Met Opera: Semiramida

Met Opera 250 minut

0 Głosów
0 Średnia ocena

Miłość i zazdrość, zemsta i boskie znaki. Taka jest „Semiramida” – wielka opera poważna Gioachina Rossiniego.

Met Opera: Cosi fan tutte

Met Opera 220 minut

0 Głosów
0 Średnia ocena

To jedno z najlepszych dzieł scenicznych genialnego klasyka wiedeńskiego, a jednocześnie apoteoza opery komicznej. Problemem jest tylko to, że zakończenie „Cos fan tutte” nie należy do najzabawniejszych: ujawnia bowiem pewną istotną słabość głównych bohaterów – zdradę.

Met Opera: Luiza Miller

Met Opera 225 minut

0 Głosów
0 Średnia ocena

„Intryga i miłość” – tak brzmiał tytuł dramatu Schillera, na podstawie którego powstało libretto opery Verdiego. Trafniejszym byłoby może „trucizna i miłość” lub „fatalna intryga”. Zawikłana opowieść o miłości tyrolskiej dziewczyny do syna hrabiego i knowaniach zazdrosnego zalotnika Wurma jest jednak jedną z piękniejszych kart XIX-wiecznej opery i zbyt rzadko obecnie gości na scenach świata.

Met Opera: Kopciuszek

Met Opera 175 minut

0 Głosów
0 Średnia ocena

Ktoś policzył, że istnieje około 700 wersji historii o dziewczynie-sierocie gnębionej przez macochę i złe siostry. Do najpopularniejszych na gruncie europejskim należy oczywiście baśń Charlesa Perraulta z tomu „Bajki babci Gąski”. Na jej podstawie powstały późniejsze opracowania wątku dla dzieci, a także Kopciuszek baletowy do muzyki Prokofiewa i operowe, m.in. Rossiniego i Julesa Masseneta.

konkurs
O cyklu „The Metropolitan Opera: Live in HD”
Jak to się zaczęło
Przedsięwzięcie „The Met: Live in HD” nawiązuje do bogatej, ponad 80-letniej tradycji słynnych transmisji radiowych spektakli tego nowojorskiego teatru. Pomysłodawcą cyklu jest obecny dyrektor generalny The Metropolitan Opera – Peter Gelb, od lat związany z branżą telewizyjną. 30 grudnia 2006 roku po raz pierwszy w historii popłynął w eter operowy obraz i dźwięk w formacie HD & DD Surround; pokazano „Zaczarowany flet” Mozarta. Spektakl obejrzało wtedy 30.000 widzów zgromadzonych w 150 salach na terenie USA. Sukces kasowy i frekwencyjny sprawił, że do projektu natychmiast przyłączyły się ośrodki z całego świata.
 
Naprawdę na żywo
Cyfrowy sygnał o wysokiej rozdzielczości dociera do adresata za pomocą satelity okołoziemskiego zaledwie z kilkusekundowym opóźnieniem. W Europie – mimo sześciogodzinnej różnicy czasu – przedstawienia można oglądać na żywo wieczorem, a to dlatego, że Met, jak nazywają swój teatr nowojorczycy, gra w soboty dwa spektakle: pierwszy wczesnym popołudniem, a drugi wieczorem. Transmitowany jest ten popołudniowy. Przed każdą transmisją odbywają się w trakcie wcześniejszych przedstawień dodatkowe próby kamerowe, aby podczas przekazu na żywo obraz z kilkunastu kamer był idealnie zsynchronizowany z wydarzeniami na scenie.

Liczby
Na cykl „The Met: Live in HD” sprzedano do tej pory ponad 20 milionów biletów. Transmisje nowojorskich spektakli oglądają widzowie 70 krajów świata zgromadzeni w ponad dwóch tysiącach sal kinowych, filharmonicznych i teatralnych. Do dziś zaprezentowano w ramach tego cyklu blisko 100 przedstawień – od klasyki po dzieła współczesne. Najpopularniejsze tytuły pokazywane są ponownie, jednak za każdym razem w innej obsadzie.

Teatr gwiazd
Nowojorska The Metropolitan Opera od początku swej działalności (1883) słynie nie tylko z występów doskonałych śpiewaków i dyrygentów, ale także z kreowania ich karier. Nic więc dziwnego, że każdy chce stanąć na jej scenie. O ten przywilej starali się najwięksi, z Marią Callas na czele. Od ponad 40 lat o muzyczny poziom Met dba charyzmatyczny James Levine, dyrygent, który poprowadził tu ponad 2.500 przedstawień. Od sezonu 2016–17 wpierać go będzie Yannick Nézet-Séguin.
 
Polacy w Met
Nasi najlepsi wokaliści – obecnie Mariusz Kwiecień, Piotr Beczała, Aleksandra Kurzak, Artur Ruciński i Andrzej Dobber, a wcześniej Teresa Żylis-Gara, Małgorzata Walewska, Wiesław Ochman, Adam Didur, bracia Reszke czy wreszcie wyjątkowo ubóstwiana przez Amerykanów Marcelina Sembrich-Kochańska – występowali i wciąż występują na deskach tego teatru.
 
Podczas transmisji
Spektakle prezentowane są z polskimi napisami. Widzowie mają do dyspozycji również programy z obsadą i streszczeniem libretta pokazywanej opery. Podczas przerw w transmisji kamera zagląda za kulisy i na sale prób. Można też posłuchać wywiadów z artystami występującymi w przekazywanym na żywo przedstawieniu. Operatorzy śledzą także zmiany dekoracji, których dokonuje świetnie wyszkolona armia pracowników sceny – tego wszystkiego nie mogą zobaczyć widzowie zasiadający na widowni Met.
 
informacje dodatkowe

Transmisje w jakości obrazu HD i dźwięku DD Surround.

Organizator: Multikino S.A.
Producent: The Metropolitan Opera HD Live
Dystrybutor: www.nazywowkinach.pl
Cykl The Met Live in HD jest realizowany dzięki szczodremu finansowemu wsparciu jego fundatora, czyli The Neubauer Family Faundation.
Globalnym sponsorem cyklu The Met Live in HD jest, także Bloomberg Philanthropies.
Transmisje w technologii HD są wspierane przez Toll Brothers
Patroni Transmisji w Multikinie: Aktivist, Operainfo.pl, Magazyn Kulturalny, Mówią Na Mieście, Infomusic.pl, Polskamuza.eu, Superstarsi.pl, TerazTeatr.pl, trojmiasto.pl, oraz RMF Classic.