Zamknij
FESTIWALE
Camerimage 2017
Premiera
11 lis 2017
Pełny opis
6,71

Średnia ocena

Camerimage 2017

Festiwale

Zbliża się 25. edycja Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE. W dniach 11-18 listopada Bydgoszcz zamieni się ponownie w stolicę światowego kina, goszcząc wybitnych przedstawicieli branży filmowej oraz pozwalając uczestnikom festiwalu zapoznać się z najnowszymi produkcjami z całego świata. Camerimage to osiem dni w międzynarodowym towarzystwie.

Pełny opis

Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE jest największym i najbardziej znanym festiwalem poświęconym sztuce autorów zdjeć filmowych. CAMERIMAGE znacznie przyczynia się do wzrostu prestiżu operatorów zdjęć filmowych wśród innych twórców X muzy. W wielu krajach, również w Polsce, zawód ten zaliczany był do technicznych. Dzięki Festiwalowi zaczęto dostrzegać, iż operator jest współtwórcą wizualnej strony filmu – jest artystą, podobnie jak reżyser i aktorzy. Wyjątkowa formuła Festiwalu, skupiająca uwagę na walorach obrazu filmowego i jego adekwatności do przesłania zawartego w fabule filmu, okazała się atrakcyjną alternatywą dla innych festiwali. Przyznawane nagrody są wyrazem uznania dla najznakomitszych dokonań w dziedzinie zdjęć filmowych i dają poczucie spełnienia ich autorom. CAMERIMAGE jest również znakomitym forum nie tylko dla prezentacji, ale i dyskusji na temat przyszłości sztuki filmowej. Skupiając środowisko filmowców już utytułowanych i pomagając debiutantom oraz studentom, pozwala im odkrywać nowe obszary artystyczne.

Ukryj opis

Przepraszamy, nie mamy nic do pokazania na ten dzień

Przepraszamy, nie mamy nic do pokazania na ten dzień

Pokaż wszystkie seanse
7

Głosów

6,71

Średnia ocena

Oceń film

How to book your Camerimage 2017 ticket in Multikino
Camerimage 2017 - najbliższe transmisje:
CAM 14 July
CAM 14 July

Festiwale 148 minut

2 września 1980 r. w Turcji przeprowadzono faszystowski wojskowy zamach stanu, którego celem było zdławienie walki ludności kurdyjskiej o wolność i podstawowe prawa człowieka. Przedstawiciele tego narodu od lat żyli pozbawieni prawa do własnej tożsamości, kultury i języka. Dziesiątki tysięcy zamieszkujących Turcję Kurdów oraz zwolenników rewolucji trafiło do więzień. W więzieniu nr 5 znajdującym się w Diyarbakirze, największym mieście Kurdystanu, Kurdowie byli poddawani torturom równie okrutnym jak te stosowane w Auschwitz. Pod wpływem tych wydarzeń grupa kurdyjskich bojowników rozpoczęła bezprecedensową walkę o wolność i prawa, które powinien posiadać każdy człowiek. 14 lipca 1982 r. członkowie ruchu oporu rozpoczęli strajk głodowy bez sprecyzowanego czasu trwania…

CAM After You're Gone
CAM After You're Gone

Festiwale 120 minut

Aleksiej Temnikow tańczył kiedyś w balecie. Nie był jednak byle tancerzem, lecz prawdziwą gwiazdą. Występował na najsłynniejszych scenach świata, a media ochrzciły go mianem następcy Barysznikowa. Błyskotliwa kariera Aleksieja została gwałtownie przerwana, gdy doznał on poważnego urazu kręgosłupa. Wrócił do domu, do prowincjonalnego, 70-tysięcznego miasteczka położonego tuż za obrzeżami Moskwy, gdzie otworzył studio i szkołę tańca. Obecnie, niemal 20 lat po dramatycznym rozstaniu ze sceną, możemy być świadkami codzienności Aleksieja. Jedzie z domu do szkoły tańca, chociaż na piechotę zajęłoby mu to pewnie mniej czasu. Rutyna w pracy zdaje się nie mieć końca.

CAM Alba
CAM Alba

Festiwale 94 minuty

Alba ma jedenaście lat, jest w wieku, w którym dziewczynki zaczynają interesować się poważniej chłopakami, nakładać makijaż, teoretyzować na temat pocałunków. Ona nie ma jednak zbyt wielu znajomych, jest wręcz chorobliwie nieśmiała, do tego stopnia, że czasami ze stresu leci jej krew z nosa. Co więcej, zamiast zabawy ze swymi rówieśniczkami Alba musi zmagać się ze świadomością, że jej ukochana, przykuta do łóżka mama praktycznie umiera na jej oczach. Dziewczyna zostaje zmuszona przez sytuację rodzinną do przeprowadzki do mieszkania ojca, z którym od rozwodu rodziców nie utrzymywała większego kontaktu. Z początku wydaje się, że mężczyzna jest w znacznie gorszym stanie niż matka Alby, tyle że duchowym, ale z biegiem czasu okazuje się, że on również jest przeraźliwie nieśmiały. I nie ma pojęcia, jak wychowuje się jedenastoletnią dziewczynkę. Dwójka tak bardzo nieprzystosowanych do kontaktu ze światem zewnętrznym ludzi musi nauczyć się sobie ufać i wzajemnie się wspierać.

CAM All I See Is You
CAM All I See Is You

Festiwale 110 minut

Będąc dzieckiem, Gina straciła w wypadku samochodowym zarówno oboje rodziców, jak i wzrok. Teraz, gdy jest już dorosła, zamężna i całkowicie pogodzona ze swym losem, dowiaduje się, że istnieje możliwość przywrócenia widzenia w jednym oku. James, jej ukochany mąż, który opiekuje się nią od lat, jest wziętym specjalistą od ubezpieczeń i na operację żony wyda każde pieniądze. Choćby tylko po to, by ukochana mogła choć przez chwilę zobaczyć jego twarz, zamiast ją sobie tylko wyobrażać. To, co jawi się jako cud, okazuje się być początkiem rodzinnego horroru. Nie dlatego, że na horyzoncie pojawiają się jakieś moce nadnaturalne, lecz z tego prostego względu, że kobieta stopniowo uniezależnia się od męża, sprawiając, że ten z osoby aktywnie kształtującej jej życie staje się zaledwie widzem, bezsilnym i coraz bardziej sfrustrowanym. Czy małżonkowie będą potrafili wyjść poza własne ograniczenia i spróbować odzyskać utracone szczęście? A jeśli tak, ile będą w stanie poświęcić, żeby znów być razem?

CAM Alphaville
CAM Alphaville

Festiwale 98 minut

Mieszkańcy stolicy jednej z galaktyk, Alphaville, są poddani dyktatorskiej władzy mózgu elektronowego Alpha 60, który za wszelkie zachowania „nielogiczne”, odwołujące się do ludzkich uczuć, wzruszeń i sentymentów – skazuje ich na śmierć. Do Alphaville przybywa ze Strefy Zewnętrznej (w domyśle: Ziemi) dziennikarz pisma „Figaro-Prawda” Lemmy Caution, w rzeczywistości tajny agent, z misją zlikwidowania wynalazcy Alphy 60 – profesora Leonarda von Brauna. Nawiązuje kontakt z jego córką Nataszą von Braun. „Papież Nowej Fali”, Jean-Luc Godard, w kinie gatunków! W „Alphaville” z powodzeniem zmierzył się z fantastyczno-naukową antyutopią i okrasił ją elementami filmu sensacyjnego. Co ciekawsze scenerię przyszłościową stworzono tu wyłącznie z elementów rzeczywistości paryskiej z 1965 roku, w którym film był kręcony. Jak na tamte czasy absolutną rewelacją były mroczne, ziarniste, ale mimo to czytelne zdjęcia Raoula Coutarda. Operator, posługując się – o czym informują już napisy czołowe przy jego nazwisku – czarno-białym negatywem Ilford HPS (o czułości nominalnej 400 ASA, podwyższonej do 800 ASA), nakręcił większość scen, także wnętrzowych i nocnych, wykorzystując światło zastane i osiągnął efekt hiperrealizmu. W ciekawie skadrowanych portretach piosenkarza Eddiego Constantine’a (Lemmy) i Anny Kariny (Natasza) odcisnął się talent Coutarda jako byłego fotografika.

CAM At Berkeley
CAM At Berkeley

Festiwale 244 minuty

Pionier kina bezpośredniego, Frederick Wiseman, ostatnie czterdzieści lat poświęcił na dokumentowanie funkcjonowania ludzi w różnych instytucjach. W tym filmie zajmuje się jedną z największych i najbardziej złożonych organizacji w swojej karierze: prestiżowym Uniwersytetem Kalifornijskim w Berkeley. Wiseman i jego operator John Davey trafiają na uczelnię jesienią 2010, w czasie pełnej emocji debaty na temat zwiększenia czesnego i cięć budżetowych. Czterogodzinny film opowiada o walce o przyszłość szkół wyższych w Stanach Zjednoczonych.

CAM Atomic Blonde
CAM Atomic Blonde

Festiwale 115 minut

Berlin, rok 1989, niedługo przed upadkiem Muru Berlińskiego i wprowadzeniem w życie nowego układu sił pomiędzy światowymi supermocarstwami. Jeśli przyjąć, że dla szpiega „normalką” jest życie wśród ludzi, którym ufać nie sposób, normalne funkcjonowanie w najzimniejszym z miast Zimnej Wojny jest rzeczą praktycznie niewykonalną. Lorraine Broughton, twarda jak stal i uwodzicielska niczym wąż, agentka brytyjskiego wywiadu MI6, zostaje wysłana do Niemiec, żeby unicestwić siatkę szpiegowską, która doprowadziła z niewiadomych powodów do śmierci tajnego alianckiego agenta.

CAM Babylon Berlin & Black Spot: Stranger Comes To Town
CAM Babylon Berlin & Black Spot: Stranger Comes To Town

Festiwale 102 minuty

"Babylon Berlin" - Berlin – niemieckie złote lata dwudzieste, w okresie niezwykłej prosperity młodej Republiki Weimarskiej – który już niedługo miał przerodzić się w epicentrum goryczy i gniewu ze złego obrotu spraw. Te nastroje są już coraz bardziej odczuwalne w mieście, które jak żadne inne podkreśla rosnące podziały klasowe i społeczne powojennych Niemiec. Mimo że dla jednych możliwości wydają się być nieskończone, inni ledwo wiążą koniec z końcem, walcząc o każdą dniówkę. W samym środku tych wydarzeń znajduje się młody śledczy z Kolonii, który rozpracowuje organizację mafijną zajmującą się kręceniem i dystrybucją pornografii. U jego boku stary policyjny wyga, który z niejednego pieca chleb jadał. A także młoda dziewczyna, stenotypistka, która musiała zbyt szybko dorosnąć. Cała trójka odkryje niedługo, że jest uwikłana w mechanizmy historii, których nie rozumie. Jest jeszcze pewien tajemniczy pociąg, który zmierza do Berlina z ogarniętej bolszewicką rewolucją Rosji. Nadciąga huragan przemian. "Black Spot" - Villefranche. Przygraniczne miasteczko otoczone przez gęsty las, który utrudnia korzystanie z telefonów komórkowych. Miejsce inne niż wszystkie – mieszkańcy masowo się wyprowadzają, a poziom przestępczości sześciokrotnie przekracza średnią w tym rejonie. Jeśli nie liczyć tych drobnych problemów, wszystko jest tu w najlepszym porządku. Frank Siriani to pochodzący z dużego miasta świeżo mianowany prokurator rejonowy, który postanawia zamieszkać w Villefranche, by znaleźć przyczynę tak wysokiej przestępczości. Umawia się na spotkanie z mieszkającą tu od urodzenia burmistrz Laurène Weiss, którą miejscowi nazywają „panią szeryf”. Laurène to samotna matka i bardzo bezpośrednia kobieta. Przejawia dziwną więź z lasem i rozwiązuje zagadki kryminalne z pomocą niezwykłego zespołu. Każda kolejna sprawa wciąga ją coraz głębiej w wir tajemnic związanych z okolicą i umacnia ją w postanowieniu, by za wszelką cenę rozwikłać nurtującą ją od zawsze zagadkę jej własnego porwania sprzed dwudziestu lat.

CAM Band of Brothers (Season 01/01-02): Currahee & Day of Days
CAM Band of Brothers (Season 01/01-02): Currahee & Day of Days

Festiwale 120 minut

Serial opowiadający historię Kompanii E 506 pułku piechoty spadochronowej 101 Dywizji Powietrznodesantowej Armii Stanów Zjednoczonych. Kompania bracirelacjonuje losy ludzi, którzy wykazali się niezwykłą odwagą i pokonali wielki strach. Wraz z aliantami wylądowali w Normandii, walczyli w bitwie o Ardeny i zdobyli Orle Gniazdo Hitlera w Berchtesgaden. Ich oddział poniósł ciężkie straty, a oni sami stali się legendą.

CAM BEST OF NFS AT IADT - SET 1
CAM BEST OF NFS AT IADT - SET 1

Festiwale 86 minut

Boy Murder, The Fall Into Half - Angel Braineater, The Fishtale Just a Little Bit of Love Fruit 15 Pawn, The Shrine "No one Knows" Twenty Second Plastic Love Affair, The Undressing My Mother

CAM BEST OF NFS AT IADT - SET 2
CAM BEST OF NFS AT IADT - SET 2

Festiwale 103 minuty

Aunt, Diving Within, Echo, Puppet The, Happy Birthday Timmy, Silver Bow The, Skunky Dog, Small Change

CAM Blind Christ, The
CAM Blind Christ, The

Festiwale 85 minut

Młody, niewidomy mechanik imieniem Michael twierdzi, że gdy był dzieckiem, sam Bóg do niego przemówił. Chłopak wierzy, że został wybrany, by czynić cuda na Ziemi, ale nikt jego opowieści nie traktuje poważnie, raczej jako punkt wyjściowy do szydzenia. Tym bardziej, że Michael głęboko wierzy, że każdy człowiek ma w sobie Boga i do kontaktu z Nim nie potrzeba żadnych zamienników, tym bardziej duchowych przewodników czy rytuałów zorganizowanej religii. Gdy bohater dowiaduje się, że jego najlepszy przyjaciel został ciężko ranny, wyrusza w długą i niebezpieczną podróż przez chilijską pustynię, by go uleczyć. Na swojej drodze spotyka różnych ludzi, z których każdy wyznaje wiarę w nieco inny sposób. Jednym z nich pomaga, snując spokojnym głosem swoje alegoryczne przypowieści, przez innych, nieco mniej otwartych na zmiany światopoglądowe, bywa nawet atakowany. Ta niezwykła podróż pozwoli Michaelowi zweryfikować potencjalne zdolności cudotwórcze oraz lepiej zrozumieć otaczający go świat.

CAM Boli Bana
CAM Boli Bana

Festiwale 59 minut

Nocą chłopiec o imieniu Ama przedziera się z towarzyszami przez busz Boli Bana. Towarzyszy im liczne, łagodnie usposobione stado bydła. Za dnia uwaga wioski skupia się na młodej Aissicie. Do Boli Bana przybywa wiedźma, która ma odprawić rytuał. Dla Aissity to początek dorosłości. W oczach dzieci ożywa mistyczny świat nomadów. Film jest opowieścią o dzieciństwie w plemieniu Fulani w Burkina Faso.

CAM Borg/McEnroe
CAM Borg/McEnroe

Festiwale 110 minut

Pod koniec lat 70. Szwed Björn Borg znajdował się na samym szczycie świata zawodowego tenisa. Spokojny, opanowany, metodyczny, perfekcyjnie przygotowany, pokonywał przeciwników jednego po drugim. I z każdym kolejnym zwycięstwem, szczególnie na Wimbledonie, który wygrał cztery razy z rzędu, odczuwał coraz bardziej społeczną presję bycia najlepszym. Kilka lat od niego młodszy Amerykanin John McEnroe był w świecie tenisa odpowiednikiem gwiazdy rocka. Krewki, spontaniczny, zadziorny, nierzadko wulgarny, istny enfant terrible, którego widownia kochała nienawidzić. Gdy próbował walczyć ze swym wizerunkiem, wychodził na tym jeszcze gorzej. Zanim spotkali się na korcie w finale Wimbledonu w 1980 roku, uznawanym za jedno z najbardziej emocjonujących spotkań w historii tenisa, musieli najpierw zmierzyć się z wewnętrznymi demonami oraz pokonać wszelkie zewnętrzne przeszkody. Film opowiada o najważniejszych wydarzeniach w życiu obu sportowców, które doprowadziły ich do pamiętnego finału.

CAM Braveheart
CAM Braveheart

Festiwale 177 minut

Przełom XIII i XIV w. Szkocja znajduje się pod brutalnym panowaniem angielskiego króla Edwarda I. Szkot William Wallace (postać historyczna) pod wpływem tragicznych zdarzeń z dzieciństwa i młodości porywa rodaków do narodowowyzwoleńczej walki z tyranem. Słynna widowiskowa superprodukcja z lat 90., zrealizowana z wielkim epickim rozmachem, nagrodzona w 1996 roku pięcioma Oscarami®, w tym dla najlepszego filmu i za reżyserię Mela Gibsona – ocenianą równie wysoko jak jego kreacja aktorska w roli Williama Wallace’a. Braveheart. Waleczne serce przyniosło drugiego Oscara® operatorowi Johnowi Tollowi, ASC, i to już w rok po tym jak otrzymał pierwszego – za zdjęcia w Wichrach namiętności Zwicka. Chłodna kolorystyka obrazu we fresku Gibsona oddaje zarówno mroczność średniowiecza, jak i charakter szkockiego krajobrazu (choć film kręcono głównie w Irlandii). Surowy, piękny krajobraz jest tu niemal stale obecny na ekranie, prawie zawsze jednak w powiązaniu z bohaterami tej okrutnej, ale i romantycznej opowieści o walce, miłości, przyjaźni i honorze. Majstersztykami, także operatorskimi, są imponujące realizmem sceny batalistyczne.

CAM Breaking Bad: Pilot
CAM Breaking Bad: Pilot

Festiwale 58 minut

Walter White, 50-letni licealny nauczyciel chemii, dorabia na utrzymanie żony, niepełnosprawnego syna i siebie w myjni samochodowej. W dramatycznych okolicznościach życiowych, wykorzystując swoją wiedzę naukową, koneksje rodzinne i sprzyjający zbieg okoliczności, podejmuje duże ryzyko, żeby zapewnić najbliższym dostatnią przyszłość. Tym samym jednak wkracza w obcy sobie świat rządzący się brutalnymi regułami. Przy popularnym serialu Breaking Bad pracowało kilku wytrawnych operatorów. John Toll, ASC zrobił zdjęcia (na taśmie 35mm) do Pilota Sezonu pierwszego. Ciekawie je zróżnicował. Sceny z codziennego, względnie spokojnego, życia Waltera sfilmował całkiem realistycznie i – jak się wydaje – celowo dość tradycyjnie. Natomiast sekwencjom, w których bohater przeżywa gwałtowne emocje związane ze swoim drugim, tym ryzykownym, życiem, przydał wizualnej ekspresji i oniryzmu. Sięgnął tu po jaskrawą kolorystykę oraz silne nasłonecznienie plenerów Nowego Meksyku, grę świateł i cieni, a także zaskakujące ustawienia kamery.

CAM Breathless
CAM Breathless

Festiwale 89 minut

Ciemny typek Michel Poiccard jedzie skradzionym przez siebie samochodem z Marsylii do Paryża. Ma tam spotkać się z kimś, kto jest mu winien pieniądze. Wokół tego, co zdarzyło się po drodze, i potem, już w Paryżu, gdzie Michel odnowił związek z Amerykanką Patricią Franchini, Godard zbudował kryminalno-romansową intrygę. Nie ona jednak nadała jego rewelacyjnemu debiutowi rangę jednego z największych osiągnięć francuskiej Nowej Fali i najważniejszych filmów w historii kina, lecz nowatorska forma. Historia Michela została opowiedziana z niewymuszoną naturalnością, poza studiem, w długich ujęciach, które – redukując ingerencje montażu ciętego – stworzyły wrażenie autentyzmu rzeczywistości na ekranie: jej czasowo-przestrzennego continuum. Szczęśliwie nie odebrało to fabule suspensu. Do legendy przeszły techniki, wówczas pionierskie, zastosowane przez Coutarda. Autor zdjęć zrobił je w świetle dziennym i niewielkich lamp Nitraphot. Filmował „z ręki” lekką kamerą Cameflex, na negatywie Ilford, którego czułość laboratoryjnie podwojono.

CAM Chronicles of Melanie, The
CAM Chronicles of Melanie, The

Festiwale 120 minut

W czasach reżimu stalinowskiego w ZSRR, 14 czerwca 1941 roku, ok. 40 tysięcy Litwinów, Łotyszy i Estończyków zostaje deportowanych na Syberię. Jest wśród nich łotewska dziennikarka Melānija Vanaga (postać autentyczna), zesłana ze swoim 8-letnim synkiem. Los jej męża, z którym ją rozdzielono, pozostaje nieznany. Melānija wie, że musi odnaleźć w sobie siłę, by przetrwać fizyczne i psychiczne cierpienia, jakich zaznaje w niewoli. Poruszająca opowieść o potędze ludzkiego charakteru, niezłomności ducha i bolesnych doświadczeniach będących częścią jednej z największych tragedii w dziejach Łotwy.

CAM Cocaine Godmother
CAM Cocaine Godmother

Festiwale 100 minut

Film ukazuje pogmatwane losy Griseldy Blanco, która w wieku zaledwie 17 lat przekroczyła granicę USA wraz z pierwszym mężem, Carlosem, legitymując się podrobionym paszportem. Wychowując trzech synów w nowojorskiej dzielnicy Queens, szybko dała się zwabić zyskom płynącym z handlu narkotykami i dołączyła do grona miejscowych przemytników. Griselda zatrudniała w roli przewoźników atrakcyjne kobiety, ludzi starszych i dzieci, konstruowała też walizki z podwójnym dnem, by przemycać kokainę z Kolumbii. Kiedy sytuacja finansowa w domu zaczęła się poprawiać, synowie Griseldy porzucili naukę i dołączyli do rodzinnego interesu. Po przeprowadzce do Miami imperium Blanco znacznie się rozrosło, jednak jej drugi mąż Alberto przypłacił ten sukces życiem. Griselda zdobyła wówczas przydomek „Czarna Wdowa”. Przemoc, którą bez skrupułów stosowała wobec konkurencji, doprowadziła do kilku zamachów na jej życie. Chcąc chronić najmłodszego syna – owoc związku z trzecim mężem, Dariem – Griselda przeprowadziła się do Kalifornii, gdzie została jakiś czas później aresztowana przez DEA (Drug Enforcement Administration – amerykańska agencja rządowa do zwalczania handlu narkotykami, przyp. tłum.) i skazana na dziesięć lat pozbawienia wolności. Sprawę jednak umorzono, a Blanco została wypuszczona i deportowana do Kolumbii, gdzie w 2012 r. zmarła w wyniku postrzelenia. Za życia Griseldy jej narkotykowe imperium rozciągało się na całym obszarze USA. Podejrzewa się, że na zlecenie tej kobiety zamordowano ponad 200 osób.

CAM Convoy
CAM Convoy

Festiwale 105 minut

Kierujący aresztem śledczym dyrektor Nowacki (Janusz Gajos) odnajduje ukrywającego się przed światem sierżanta Zawadę (Robert Więckiewicz). Doświadczony funkcjonariusz wraca do gry i dostaje nowe zadanie – zostaje dowódcą konwoju, który ma przetransportować bardzo niebezpiecznego więźnia do szpitala psychiatrycznego. Członkowie jego ekipy to ludzie ze skomplikowaną przeszłością. Wśród nich jest także pełen ideałów Feliks (Tomasz Ziętek), prywatnie mąż córki Nowackiego (Agnieszka Żulewska), który nigdy nie powinien był znaleźć się w więźniarce. Dyrektor więzienia utraciwszy kontrolę nad konwojem, rusza w pościg, by naprawić, a może ukryć niewygodną dla niego prawdę. Powoli wychodzi na jaw prawdziwy cel konwoju. Między mężczyznami narastają konflikty i rośnie napięcie, z każdą minutą następują nieoczekiwane zwroty akcji. Od tej pory sprawiedliwość może być wymierzona na własną rękę.

CAM Crazy Pete
CAM Crazy Pete

Festiwale 115 minut

Znudzony mieszczańskim życiem paryski intelektualista Ferdinand Griffon wiąże się z Marianne Renoir, która uporczywie nazywa go Pierrotem. Dziewczyna jest wplątana w przemyt broni na Bliski Wschód i wojnę gangów, co przywodzi oboje do ucieczki z Paryża na południe Francji, nad morze, w malownicze rejony, w których przez dłuższy czas są tylko we dwoje. Włóczą się po okolicy, przekomarzają, Ferdinand dużo czyta i prowadzi własny dziennik, Marianne słucha płyt. Jednakże ich „raj na ziemi” nie będzie nim wiecznie. Nowofalowy kolaż Godarda – pełen odniesień do malarstwa, literatury i kina (są tu sceny jak z filmu muzycznego, w epizodzie samego siebie gra amerykański reżyser Samuel Fuller). Godard uczynił Szalonego Piotrusia dziełem cudownie anarchistycznym, po trosze też politycznym, zwiastującym kontestację z przełomu lat 60. i 70. XX w. O stronie wizualnej pisano, że „fajerwerk filmowy Godarda znakomicie wykorzystuje barwę i szeroki ekran” i że ważną rolę odgrywa „wydobyta przez Coutarda cudownie barwna liryka panoram pejzażu prowansalskiego”. Zauważono także eksperymenty autora zdjęć z kolorem: obrazy monochromatyczne w scenie przyjęcia rodzinnego z początkowej partii filmu.

CAM Custody
CAM Custody

Festiwale 89 minut

Myriam i Antoine Besson są po rozwodzie. Myriam żąda wyłącznego prawa do opieki nad ich synem Julienem, twierdząc, że musi go chronić przed agresywnym ojcem. Antoine broni się, tłumacząc, że była żona celowo kieruje przeciw niemu fałszywe oskarżenia. Zajmujący się sprawą sędzia zarządza, że rodzice mają wspólnie sprawować opiekę nad dzieckiem. Julien, który znalazł się w samym środku wojny między matką i ojcem, musi podjąć radykalne kroki, by nie dopuścić do najgorszego.

CAM Darkest Hour
CAM Darkest Hour

Festiwale 114 minuty

Rok 1940, większość Europy stoi w ogniu, kolejne państwa poddają się agresji hitlerowskich wojsk. W Wielkiej Brytanii premierem zostaje Winston Churchill, doświadczony polityk, który jako jeden z nielicznych wierzy w budowanie silnej koalicji w czasach największego możliwego kryzysu. Kolejne lata nie będą jednak dla niego ani łatwe, ani przyjemne. Kraj potrzebuje silnego przywódcy i człowieka niezłomnego, którym Churchill staje się w trakcie wystąpień publicznych i spotkań na szczycie. Nie jest jednak w stanie ukryć przed światem swej łagodniejszej strony, targających jego sumieniem wątpliwości. Już niedługo stanie przed największym wyzwaniem w karierze, zostając zmuszonym do starcia zarówno z wrogiem zewnętrznym, jak i wewnętrznym.

CAM Darkland
CAM Darkland

Festiwale 112 minuty

W luksusowym apartamencie w centrum Kopenhagi mieszka znany kardiochirurg Zaid, imigrant z Iraku. Kiedy traci młodszego brata, Yasina, drobnego dilera narkotyków, który ginie w porachunkach gangsterskich, z dnia na dzień porzuca uporządkowane życie, aby pomścić jego śmierć. Jako zamaskowany wojownik zaczyna wymierzać sprawiedliwość. Kryminał z tłem psychologicznym (problem zemsty) i społecznym (problem imigrantów).

CAM Date for Mad Mary, A
CAM Date for Mad Mary, A

Festiwale 82 minuty

„Szalona” Mary McArdle wraca do Drogheda po krótkim pobycie w więzieniu, o którym wolałaby jak najszybciej zapomnieć. Wkrótce okazuje się, że podczas nieobecności dziewczyny wiele się zmieniło. Jej najlepsza przyjaciółka Charlene wychodzi za mąż, a Mary przypada rola druhny. Kiedy Charlene odmawia Mary możliwości zaproszenia osoby towarzyszącej, twierdząc, że ta raczej nikogo nie znajdzie, Mary postanawia zrobić wszystko, by pokazać koleżance, jak bardzo się myli.

CAM David Lynch: The Art Life
CAM David Lynch: The Art Life

Festiwale 90 minut

David Lynch zabiera nas w intymną podróż po najważniejszych momentach swego życia. Wędrówka wiedzie od dzieciństwa w sielskim amerykańskim miasteczku po mroczne ulice Filadelfii – przez najważniejsze wydarzenia, które ukształtowały jednego z najbardziej enigmatycznych reżyserów naszych czasów. David Lynch: The Art Life to film wypełniony po brzegi sztuką Lyncha, muzyką i fragmentami jego wczesnych filmów. Pozwala odkryć zakamarki jego wyjątkowego świata i lepiej zrozumieć Lyncha – jako artystę i człowieka. Reżyser powiedział kiedyś: „za każdym razem, gdy coś tworzysz, na przykład malujesz obraz, dajesz się ponieść swoim pomysłom, a czasem może je ożywić przeszłość. Nawet jeżeli są zupełnie świeże, przeszłość może nadać im barwę”. Artysta zaprasza nas do swego studia malarskiego na wzgórzach Hollywood, gdzie opowiada historie z życia osobistego, które przypominają sceny z jego filmów. Na pierwszy plan wysuwają się dziwne postacie, które odcisnąwszy trwałe piętno na Lynchu jako artyście, ponownie pogrążają się w mrokach przeszłości. Poznajemy obawy, nieporozumienia i trudności, z jakimi borykał się reżyser, spotykamy wiele osób, dzięki którym jest tym, kim jest. Lynch dość wcześnie zrozumiał, że patrzy na świat inaczej – potrafi chłonąć jego cienie i tkać z nich oniryczny gobelin, w który wplątuje widzów na całym świecie. Film zadedykowany jest najmłodszej córce reżysera i wydaje się prywatnym zbiorem wspomnień ojca przeznaczonym dla córki. Ale dla widzów to uchylenie zasłony, za którą skrywa się ikona kina, i nadzieja na odkrycie prawdziwego Davida Lyncha – z krwi i kości.

CAM Deuce, The: Pilot
CAM Deuce, The: Pilot

Festiwale 80 minut

Barman, hazardzista i prostytutka walczą o szczęście, pieniądze, miłość i nadzieję na brudnych ulicach, w mrocznych pokojach i ledwo wiążących koniec z końcem knajpach Nowego Jorku lat 70. XX wieku. Ten pierwszy ma problemy małżeńskie i zauważa, że samą tylko ciężką pracą nie da się odnieść sukcesu w mieście narastającego grzechu. Ten drugi, brat bliźniak tego pierwszego, ma ogromne długi i zmierza pewnym krokiem ku autodestrukcji. Ta trzecia, samotna matka, która postanowiła zarabiać na własną rękę, bez dzielenia się zyskami z alfonsem, traci powoli nadzieję na choćby trochę jaśniejszą przyszłość. W przerwach od harówy i zastanawiania się, czy ich życie ma sens, śnią swoje wyblakłe amerykańskie sny wraz z policjantami, kryminalistami, prostytutkami, studentami, alfonsami oraz wszystkimi innymi tworzącymi tkankę społeczną Nowego Jorku. Już wkrótce główni bohaterowie staną się częścią rodzącego się w bólach i jękach biznesu pornograficznego, który zmieni Amerykę na zawsze.

CAM Eero Saarinen: the Architect Who Saw the Future
CAM Eero Saarinen: the Architect Who Saw the Future

Festiwale 68 minut

Film opowiada o życiu fińsko-amerykańskiego giganta architektury modernistycznej, Eero Saarinena (1910-1961), znanego z takich wizjonerskich dzieł jak choćby Gateway Arch w St. Louis czy General Motors Technical Center w Michigan. Saarinen zaprojektował również budynek terminalu TWA Flight Center na lotnisku JFK w Nowym Jorku, budynek lodowiska im. Ingalla oraz budynki Morse College i Stiles College (wszystkie trzy należące do Uniwersytetu Yale), port lotniczy w Dulles w Wirginii i modernistyczne meble, takie jak krzesło „tulipan”. Nagła śmierć artysty w wieku 51 lat położyła kres jednej z najbardziej znaczących karier w amerykańskiej architekturze. Prace Saarinena do dziś nie przestają inspirować, zwłaszcza wobec powrotu do dwudziestowiecznych architektów i artystów, którzy wykraczali poza wygodne ramy dotychczasowych trendów, formując silną i odważną estetykę amerykańską.

CAM Falling
CAM Falling

Festiwale 105 minut

Współczesna Ukraina, rok po wydarzeniach na Majdanie. Do spotkania Antona i Katji dochodzi przypadkiem, pod jednym z wielu nocnych klubów, w których młodzi starają się zapomnieć o problemach codzienności. On, błyskotliwy muzyk, który zatracił się w narkotykach i alkoholu, a teraz próbuje wrócić do normalnej egzystencji, zaszedł tam wiedziony wspomnieniami poprzedniego życia. Ona, aktywistka i była studentka szkoły artystycznej, próbująca za wszelką ceną nadać swoim działaniom jakiegoś znaczenia, wyszła na chwilę z imprezy, by zapalić papierosa. Od razu wyczuwają w sobie pokrewne dusze, ale są ostrożni, nauczeni przez życie, że nie wszystko jest tym, czym wydaje się być. Rozdarci pomiędzy przeszłością swych rodziców i dziadków, której nigdy nie doświadczyli, a skażoną widmem wojny teraźniejszością, którą wszyscy wokół chcą im odebrać, młodzi bohaterowie pragną jedynie spokoju i szczęścia. Czy będą w stanie zbudować mocną więź w świecie, który wydaje się nie mieć przyszłości?

CAM Foxtrot
CAM Foxtrot

Festiwale 113 minuty

Izrael, czasy współczesne, ranek. W mieszkaniu Feldmanów wybrzmiewa dźwięk dzwonka. To przedstawiciele wojska, pragnący poinformować, z wielkim smutkiem, że Jonathan, syn Dafny i Michaela, zginął w trakcie wykonywania służby. Ona mdleje, on jest w szoku, w ciągu sekundy cały świat legł im w gruzach. Młodzi intruzi próbują pomóc, są uzbrojeni w środki uspokajające, zestaw dobrych rad żywieniowych oraz ćwiczoną zapewne na specjalnych szkoleniach empatię. Pomóc jednak nie mogą, jedynie utrudniają, odchodzą więc ze spuszczonymi głowami. Dla Feldmanów dopiero teraz zaczyna się prawdziwy koszmar, potęgowany przez kolejne godziny spędzone na różnych spotkaniach i rozmowach. Dlaczego ich to spotkało? Co się stało z ich dzieckiem? Jak ich młodziutki syn mógł zginąć, skoro miał stacjonować gdzieś, gdzie jest bezpiecznie? Dlaczego nie będą mogli zobaczyć ciała? Może jednak nie zginął? To jednak dopiero początek wydarzeń, które postawią całe starannie poukładane życie Feldmanów pod wielkim znakiem zapytania.

CAM Game of Thrones (Season 01/01): Winter is Coming
CAM Game of Thrones (Season 01/01): Winter is Coming

Festiwale 60 minut

Siedem rodów walczy o władzę nad Westeros, krainą przypominającą średniowieczną Europę, w której lato trwa przez dziesięciolecia, a zima może panować dłużej niż żyje człowiek. Dwie potężne rodziny są uwikłane w walkę na śmierć i życie. Nie ma w niej miejsca na honor i litość. Zdrada, pożądanie, intrygi i siły nadprzyrodzone wstrząsają czteroma stronami Królestw, a zażarta walka o Żelazny Tron niesie ze sobą nieprzewidywalne konsekwencje.

CAM Game of Thrones (Season 05/08) Hardhome
CAM Game of Thrones (Season 05/08) Hardhome

Festiwale 58 minut

Siedem rodów walczy o władzę nad Westeros, krainą przypominającą średniowieczną Europę, w której lato trwa przez dziesięciolecia, a zima może panować dłużej niż żyje człowiek. Dwie potężne rodziny są uwikłane w walkę na śmierć i życie. Nie ma w niej miejsca na honor i litość. Zdrada, pożądanie, intrygi i siły nadprzyrodzone wstrząsają czteroma stronami Królestw, a zażarta walka o Żelazny Tron niesie ze sobą nieprzewidywalne konsekwencje.

CAM Game of Thrones (Season 06/09): Battle of the Bastards
CAM Game of Thrones (Season 06/09): Battle of the Bastards

Festiwale 55 minut

Siedem rodów walczy o władzę nad Westeros, krainą przypominającą średniowieczną Europę, w której lato trwa przez dziesięciolecia, a zima może panować dłużej niż żyje człowiek. Dwie potężne rodziny są uwikłane w walkę na śmierć i życie. Nie ma w niej miejsca na honor i litość. Zdrada, pożądanie, intrygi i siły nadprzyrodzone wstrząsają czteroma stronami Królestw, a zażarta walka o Żelazny Tron niesie ze sobą nieprzewidywalne konsekwencje.

CAM Garbage Helicopter, The
CAM Garbage Helicopter, The

Festiwale 100 minut

Podczas transportu śmigłowcem nieoczekiwanie spada na ziemię i rozbija się ogromny kontener wypełniony śmieciami. W tym samym czasie stara Romka budzi się z poczuciem wszechogarniającej tęsknoty za swym dawnym zegarem ściennym. Te dwa pozornie błahe zdarzenia dają początek długiej podróży wietrznymi szwedzkimi autostradami trojga młodych wnucząt właścicielki zegara, którzy podejmują się odnalezienia go i dostarczenia babci. Niezwykła wyprawa przynosi więcej zaskakujących odkryć, niż można by się spodziewać.

CAM Genius: Chapter 1
CAM Genius: Chapter 1

Festiwale 64 minuty

Albert Einstein, fizyk, naukowiec, laureat Nagrody Nobla, geniusz, człowiek, którego prace pozwoliły ludzkości pokonać kolejne granice poznania. Albert Einstein, oddany mąż, wytrawny esteta, miłośnik pięknych kobiet, wielki przeciwnik monogamii, człowiek, który wierzył zarówno w potęgę umysłu, jak i rozkosze ciała. Albert Einstein, intelektualista, humanista, człowiek dowcipny, złotousty wykładowca, przedstawiający z wielką pasją studentom dowody na iluzoryczność czasu, mimo świadomości wywrotowości swych nauk. To opowieść o nim, o jego dokonaniach, jego romansach, jego przeżyciach, różnych obliczach jego niestałej natury. Zaczyna się jednak od zamachu na wysokiego rangą funkcjonariusza Republiki Weimarskiej, który ginie z rąk młodych gniewnych, którzy nienawidzą Żydów i chcą innych Niemiec. Już niedługo przejmą władzę na ulicach Berlina i innych ważnych ośrodków kultury i nauki, zmuszając ludzi niewyznających ich poglądów, w tym Einsteina, do opuszczenia ojczyzny.

CAM Gentle Creature, A
CAM Gentle Creature, A

Festiwale 143 minuty

Łagodna, pokazywana w Konkursie Głównym na tegorocznym festiwalu filmowym w Cannes, to trzeci fabularny film Siergieja Loznitsy (Szczęście ty moje; We mgle). Opowieść, inspirowana nowelą Dostojewskiego, prowadzi nas w krainę zbrodni bez kary. Na prowincji we współczesnej Rosji kobieta o przykuwającej uwagę, spokojnej twarzy (Wasilina Makowcewa), otrzymuje bez wyjaśnienia zwrot paczki, którą wysłała do męża przebywającego w więzieniu.. Postanawia sama pojechać do ukochanego. Trafia do miasta-więzienia rodem z Kafki. Urzędnicy odmawiają jej udzielenia informacji. Ciągle słyszy: „tajemnica państwowa”.Jej droga wiedzie przez kolejne kręgi piekła skorumpowanej na wszystkich poziomach instytucjonalnych i moralnych Rosji. Czy jest jeszcze ktoś, komu mogłaby zaufać?

CAM Get Gone
CAM Get Gone

Festiwale 101 minut

Aaron, dowiedziawszy się, że jego młodszy brat Tom nie żyje, po trzech latach nieobecności wraca do swego dawnego domu. Wkrótce odnawia kontakt ze starymi znajomymi i dowiaduje się, że jego kuzyn Ryan zadłużył się u niejakiego Shane’a Waldrona. Aaron miał okazję dobrze poznać Shane’a, ponieważ w przeszłości handlował narkotykami na jego zlecenie. Wiedząc, że Shane będzie próbował przejąć dom należący do ich babci, decyduje się wziąć na siebie dług Ryana. Próby pozyskania potrzebnej sumy spychają go z powrotem do przestępczego półświatka. W końcu wyścig z czasem sprawia, że Aaron jest zmuszony zwrócić się o pomoc do swojej byłej dziewczyny, Danielle, i Ryana. Daje z siebie wszystko, ale przy okazji odkrywa kolejne mroczne sekrety własnej przeszłości.

CAM Get Out
CAM Get Out

Festiwale 103 minuty

Miłość wszystko wybacza i bywa ślepa. Ze światem jest jednak inaczej. Gdyby ludziom nie towarzyszyły podziały, kontrowersje i różne akty agresji, nie byliby ludźmi. Przekonuje się o tym na własnej skórze czarnoskóry fotograf Chris, który za namową swojej białej dziewczyny, Rose, wyrusza na najtrudniejszą przygodę swego życia – poznać jej rodziców. Z początku serdeczni, uśmiechnięci i zadowoleni ze swej liberalnej otwartości na wszelką inność Armitage’owie skrywają jednak wielki sekret. Jeden z tych sekretów, które nie tylko przekreślają potencjalnych teściów w oczach młodego mężczyzny, ale także sprawiają, że człowiek zaczyna uciekać w obawie o swe własne życie. Dosłownie.

CAM Handmaid's Tale, The: Offred & Transfer
CAM Handmaid's Tale, The: Offred & Transfer

Festiwale 57 minut

"Handmaid's Tale" - Jeszcze nie tak dawno temu, a przynajmniej na tyle niedawno, by wspomnienia nie mogły zostać wymazane przez koszmar teraźniejszości, Offred miała wspaniałą rodzinę, niezłą pracę i życie, które może nie było idealne, ale przynajmniej było jej. Obecnie, gdy zniszczone coraz większą dekadencją i katastrofami ekologicznymi Stany Zjednoczone ustąpiły miejsca dyktatorskiemu państwu Gilead, nic już nie jest jej. Offred stała się obiektem, który można przekazywać z rąk do rąk, wykorzystywać do woli seksualnie, zmuszać do robienia rzeczy, których kilka lat wcześniej człowiekowi nie życzyłby nawet jego największy wróg. Nowe społeczeństwo podzieliło się na wiele różnych sposobów, ale najważniejszą zmianą było zrobienie z kobiet klasy służących, podludzi bez prawa głosu. Obserwujemy dziesiątki metod, za pomocą których władcy tej nowej rzeczywistości manipulują prawdą i narzucają reszcie swoją wolę. I zastanawiamy się, czy komuś – może Offred, jeśli zdecyduje się zaryzykować – uda się jeszcze zmienić świat na lepsze. "Transfer" - Prawdziwa fantastyka naukowa zajmuje się nie tyle tworzeniem widowiskowych światów przyszłości, ile rozwojem gatunku ludzkiego w ramach tychże światów, zarówno w sferze fizycznej, jak i biologicznej oraz moralnej. Słońce, zatoka, piękna łódź obijająca się leniwie o fale. Mężczyzna spogląda na żonę i dzieci, uśmiecha się i skacze do wody. Gdy nie wypływa przez kilka minut, jego bliscy zaczynają się niepokoić. Jest jednak za późno. Ten sam mężczyzna budzi się pięć lat później w laboratorium, ktoś do niego coś mówi, ktoś próbuje coś wyjaśniać. Bezskutecznie, szok przesłania wszystkie racjonalne myśli. Szczególnie, że kilka metrów obok leży… jego własne martwe ciało. Od teraz będzie musiał żyć w ciele nieznanego mu człowieka, który na dodatek zajmował się ściganiem takich jak on. Ale nie to jest w tym wszystkim najgorsze, lecz wszystkie wwiercające się w umysł pytania. W tym to najważniejsze: jeśli nauka jest w stanie dokonać transferu umysłu do innego ciała, to czymże jest w końcu istota ludzka?

CAM Handsome Devil
CAM Handsome Devil

Festiwale 95 minut

Ned to wrażliwy irlandzki nastolatek. Nie cierpi ogólniaka, w którym się uczy, gdzie uchodzi za geja i outsidera i gdzie wszyscy poza nim mają obsesję na punkcie rugby. Będąc z natury optymistą, cierpliwie znosi upokorzenia, ale pewnego dnia przelewa się czara goryczy: nowy uczeń, nadzieja szkolnej drużyny rugby – Conor, który ucieleśnia wszystko, co zatruwa Nedowi życie, ma dzielić z nim pokój w internacie. Wydaje się, że chłopcy nigdy nie dojdą do porozumienia. Tymczasem do akcji wkracza roztropny nauczyciel angielskiego. W sumie pogodny film o młodzieży. Jego wielką zaletą jest świetna ścieżka muzyczna.

CAM Hannah
CAM Hannah

Festiwale 90 minut

Bardzo osobisty portret kobiety, która powoli traci kontakt z rzeczywistością i gubi własną tożsamość. Mąż Hanny trafia do więzienia. Kobieta nie radzi sobie z samotnością i zaczyna tracić zmysły. Eksploracja jej rozbitej tożsamości i zanikającej kontroli nad sobą stanowi dla twórców filmu punkt wyjścia do rozważań nad powszechną w dzisiejszym świecie alienacją, potrzebą przynależności oraz granicami między tożsamością jednostki, relacjami międzyludzkimi i presją ze strony społeczeństwa.

CAM Happiest Day in the Life of Olli Maki, The
CAM Happiest Day in the Life of Olli Maki, The

Festiwale 92 minuty

Powiadają, że w miłości i na wojnie wszystkie chwyty dozwolone. Doświadcza tego na własnej skórze młody fiński bokser Olli Mäki, który dostał od losu życiową szansę, by stanąć do walki o pas mistrzowski w wadze piórkowej, lecz po drodze zdążył się zakochać. Niedogodność całej sytuacji potęguje fakt, że cały naród zdaje się traktować jego pojedynek z amerykańskim czempionem z niebywałą powagą, oczekując efektownego zwycięstwa i chwały dla Finlandii. Trener snuje wielkie plany, sponsorzy ustawiają się w kolejkach do zdjęcia, na horyzoncie zjawia się ekipa kręcąca film dokumentalny o przyszłym mistrzu. Z każdym dniem szał oczekiwań coraz bardziej narasta. Natomiast Olli woli myśleć o pięknej Raiji; o szaleńczych tańcach do białego rana, nocnych wycieczkach rowerowych, puszczaniu kaczek po wodzie o świcie, spędzaniu czasu na głupstewkach. Jak tu hartować mięśnie, zrzucać kilogramy i mówić mądre rzeczy, jak na potencjalnego bohatera narodowego przystało, skoro zwycięstwo nagle nabrało nowych znaczeń?

CAM Happy End
CAM Happy End

Festiwale 107 minut

„Dookoła nas świat, a w środku my, zupełnie ślepi”. Migawki z życia zamożnej europejskiej rodziny.

CAM Heartstone
CAM Heartstone

Festiwale 129 minut

W czasie pełnego emocji lata dwóch zaprzyjaźnionych nastolatków z maleńkiej wioski rybackiej na Islandii – Thór i Kristján – odkrywa nieznane im dotąd uczucia. Podczas gdy Thór stara się zdobyć serce dziewczyny, Kristján uświadamia sobie, że z Thórem łączy go coś więcej niż przyjaźń. Wraz z końcem wakacji tyleż piękna, co okrutna islandzka przyroda upomina się o swoje prawa, a chłopcy muszą ostatecznie pożegnać się z dzieciństwem.

CAM Hotel Sunrise
CAM Hotel Sunrise

Festiwale 49 minut

Na tle sennej scenerii podupadłej stacji przeładunkowej leżącej na granicy między Słowacją a Ukrainą, staniemy się świadkami kolei losu czterech bohaterów. Wszyscy oni starają się wyrwać z błędnego koła życia na marginesie społeczeństwa, a jedynym źródłem ich siły będzie niezachwiane pragnienie szczęścia. Jednak żeby odnieść sukces, nie wystarczy ani samo pragnienie, ani też podejmowanie wyłącznie uczciwych kroków. Każdy z bohaterów szuka własnej ścieżki przez meandry wadliwego systemu, często krocząc na krawędzi prawa i wbrew zdrowemu rozsądkowi. Dzięki temu jednak ich historie nabierają autentyzmu, wyrazu i zyskują prawdziwie ludzki wymiar. Ich surowym domem jest Czerna nad Cisą – miasto niegdyś zwane „złotymi wrotami socjalizmu”, a dziś, po latach, jedynie przemytnicza dziupla na rubieżach Europy Wschodniej.

CAM Hounds of Love
CAM Hounds of Love

Festiwale 108 minut

Perth, 1987 r. Korzystając z nieświadomości władz miasta, para sadystycznych morderców, John i Evelyn White, porywa kolejne kobiety. Pewnej gorącej letniej nocy oboje wybierają się na poszukiwanie nowej ofiary i spotykają na swej drodze Vicki Maloney – inteligentną i bardzo wrażliwą nastolatkę. Vicki z początku nie dostrzega zagrożenia. Wkrótce, uwięziona na łańcuchu, trafia do mrocznego świata przemocy i dominacji. Świadoma zbliżającej się śmierci dziewczyna zdaje sobie sprawę, że jej jedyną szansą na ocalenie życia jest wywołanie konfliktu między Evelyn i Johnem. Ogary miłości to niepokojący thriller inspirowany prawdziwymi historiami kryminalnymi. To opowieść o wyzwalaniu się z piekła przemocy domowej i manipulacji.

CAM I Am Not a Witch
CAM I Am Not a Witch

Festiwale 90 minut

Dziewięcioletnia Shula zostaje wysłana do obozu dla wiedźm. Wykluczone ze wspólnoty, odizolowane kobiety zmuszane są do ciężkiej pracy i traktowane jak turystyczna atrakcja. Każda z czarownic ma przytwierdzoną do pleców białą szarfę – po to, by nie mogła odlecieć. W filmie taką szarfą jest realizm, dzięki któremu baśniowy, magiczny świat nigdy nie traci związku z rzeczywistością. Egzotyka i swojskość, symbolika i obyczajowy konkret są tu wymieszane w idealnych proporcjach. a do tego mamy tu sporą garść poezji, szczyptę humoru oraz zjawiskową małą Maggie Mulubwę w głównej roli. Wszystko to tworzy czarodziejską filmową miksturę, oddziałującą na widzów jeszcze długo po ich wyjściu z kina.

CAM ICG ECA WINNERS SHOW
CAM ICG ECA WINNERS SHOW

Festiwale 136 minut

Aunt, Diving Within, Echo, Puppet The, Happy Birthday Timmy, Silver Bow The, Skunky Dog, Small Change, (le) Rebound, Break The Will, Gate The, La Sirena, LoveBird, Red Lopez, Unbound, Will Wilson

0 Głosów
0 Średnia ocena

Bazując na sukcesie zeszłorocznych imprez poświęconych kwestii różnorodności w przemyśle filmowym, w tym roku IMAGO i illuminatrix wraz z zespołem festiwalu Camerimage przedstawiają nową serię spotkań z operatorami filmowymi, przybliżającą sylwetki kobiet oraz Afroamerykanów, Azjatów i przedstawicieli mniejszości etnicznych pracujących za kamerą. „Następny poziom” – dyskusja pomiędzy członkinią American Society of Cinematographers, Rachel Morrison (Czarna Pantera, Mudbound, Stacja Fruitvale), a dwójką początkujących operatorów filmowych.

CAM I'm Not Here
CAM I'm Not Here

Festiwale 80 minut

Jak to się dzieje, że mimo wszelkich naszych starań, mimo zwiększonej świadomości problemu, popełniamy w dorosłości te same błędy, przed których popełnianiem ostrzegali nas za młodu rodzice? Steve miał miłą, opiekuńczą matkę i zabawnego, spontanicznego ojca, którzy mieli wspólnie tylko jedną wadę: wcale się nie kochali. Zamienili więc życie swoje i swego syna w podsycane alkoholem i wyrzutami sumienia piekło. I choć dorosły Steve bardzo chciał być inny, choć starał się utrzymać pracę i zaglądać do kieliszka tylko raz na jakiś czas, nie potrafił nie sabotować szczęścia swojej kochającej żony i małego synka. Teraz, wiele lat później, gdy jest już starcem, a wszystkie „co by było gdyby…?” przestały mieć jakiekolwiek znaczenie, egzystuje w zapomnieniu w niewielkim mieszkanku wypełnionym pamiątkami po bolesnych wspomnieniach. Siedząc samotnie z butelką w ręku, wsłuchując się w głosy przeszłości, zastanawia się, czy jego życie będzie jeszcze miało szczęśliwe zakończenie. Warto zostać do końca napisów końcowych.

CAM In Jackson Heights
CAM In Jackson Heights

Festiwale 190 minut

In Jackson Heights, czterdziesty dokument Fredericka Wisemana, to film o zróżnicowanym pod względem rasowym i etnicznym osiedlu Jackson Heights w nowojorskim Queens.

CAM In the Fade
CAM In the Fade

Festiwale 105 minut

Życie Katji rozpada się z dnia na dzień, kiedy jej mąż, Nuri, i maleńki synek, Rocco, giną w ataku bombowym. Przyjaciele i rodzina wspierają ją ze wszystkich sił, dzięki czemu Katji udaje się przetrwać uroczystości pogrzebowe. Jednak nużące poszukiwania sprawców i przyczyn bezsensownych morderstw komplikują bolesny czas żałoby Katji, na nowo podsycając ból i budząc wątpliwości. Danilo, prawnik i najlepszy przyjaciel Nuriego, reprezentuje Katję podczas procesu dwojga podejrzanych – pary ze środowiska neonazistów. Proces jest dla Katji ogromnie wyczerpujący, ale nie uniknie go, ponieważ chce, by sprawiedliwości stało się zadość.

CAM Isolani
CAM Isolani

Festiwale 108 minut

Życie nigdy nie rozpieszczało 17-letniej Isli, młodej matki próbującej wiązać koniec z końcem we współczesnym Glasgow. Dziewczyna zaszła w ciążę w wieku trzynastu lat, a jej synek urodził się głuchy. Na dodatek mieszka na osiedlu, które ma w ciągu kilkunastu miesięcy zostać zrównane z ziemią, i pokłóciła się z rodzicami, którzy robią wszystko, by odebrać jej prawnie wnuka. Wszystko to przestaje mieć znaczenie, gdy Isla staje się przypadkowym świadkiem brutalnego morderstwa dokonanego przez lokalnego bandziora, który gra policji od lat na nosie. Od tej pory będzie musiała walczyć o przyszłość swoją i synka nie tylko z opieką społeczną, ale także z prokuraturą, która zrobi wszystko, by dorwać notorycznego przestępcę. Sytuacja staje się jeszcze trudniejsza, gdy morderca dowiaduje się o istnieniu anonimowego świadka swej zbrodni. Nie wiedząc, komu może ufać, naciskana ze wszystkich stron młoda matka rozpoczyna niebezpieczną grę o najwyższą możliwą stawkę.

CAM Isolation
CAM Isolation

Festiwale 93 minuty

Prawda jest pojęciem względnym. Przekonuje się o tym na własnej skórze Parviz, mężczyzna wypuszczony z więzienia na trzy dni, żeby pochować zmarłą tragicznie pod kołami samochodu żonę i zająć się dziećmi, które praktycznie go nie znają. Wiele wskazuje na to, że kobieta sama odebrała sobie życie, ale jeśli tak rzeczywiście było, dlaczego to zrobiła? Nie wytrzymała presji społecznej? Miała jakieś kłopoty? A może ktoś jej w tym pomógł? Jedni informują Parviza bezceremonialnie, że jego ukochana małżonka zasłużyła na śmierć, gdyż pod jego nieobecność zaczęła źle się prowadzić. Inni twierdzą, że była ciepłą i miłą osobą, która nigdy nie zrobiłaby niczego niemoralnego. Próbując zrozumieć żonę, z którą od dawna nie rozmawiał, i zaprzyjaźnić się z dziećmi, z którymi zdaje się nie mieć tematów do rozmów, Parviz odnawia kontakty z dawnymi przyjaciółmi i wrogami, by ratować to, co zostało z jego szczęśliwej niegdyś rodziny. Dowiadujemy się też więcej o jego przeszłości. Czy może mieć ona związek ze śmiercią kobiety?

CAM It Comes at Night
CAM It Comes at Night

Festiwale 91 minut

Dwie wyznające inne wartości rodziny egzystują zabarykadowane w chatce w środku lasu, otoczone zewsząd terenem, po którym mogą chodzić zarażeni. Czym zarażeni? Nie wiadomo, świat opanowała jakaś zaraza zamieniająca ludzi w potwory. W chatce raz panuje spokój, swego rodzaju symbioza, innym razem wrze, gdy mieszkańcy poddają się narastającemu z każdym dniem napięciu. Gdzie uciekać, jeśli świat wydaje się być na skraju apokalipsy. Jak żyć normalnie, gdy nie można ufać ludziom, z którymi dzieli się potencjalnie ostatnie bezpieczne miejsce na Ziemi? W jaki sposób chronić własną rodzinę, jeśli jej członkowie mogą stać się największym wrogiem?

CAM Jules and Jim
CAM Jules and Jim

Festiwale 105 minut

Paryż, rok 1912. Francuz Jim i jego niemiecki przyjaciel Jules nie mają określonego zajęcia, należą do artystycznej bohemy. Spotkanie z fascynującą i niezależną Catherine na wiele lat zwiąże z nią obu mężczyzn na dobre i na złe, nie niszcząc ich przyjaźni, mimo iż w I wojnie światowej walczą po przeciwnych stronach. Przez pewien czas cała trójka mieszka razem. Klasyczna pozycja francuskiej Nowej Fali – oparta na powieści Henriego-Pierre’a Roché’a tragikomedia Françoisa Truffauta – wywołała, śmieszny z dzisiejszej perspektywy, skandal obyczajowy. Libertyńska atmosfera „Julesa i Jima” skłoniła koła konserwatywne we Francji do żądania zdjęcia filmu z ekranów. Skończyło się na dozwoleniu go dla widzów od 18 lat. Wybitne dzieło twórcy Czterystu batów do dziś zachowało swój wdzięk. Duża w tym zasługa reżysera, aktorów – głównie Jeanne Moreau w roli Catherine – ale i Raoula Coutarda, który „umiał w imponujący sposób połączyć w żywozmiennych kadrach o przygaszonym blasku klimat związków pomiędzy trojgiem bohaterów z klimatem epoki” (Adam Garbicz).

CAM Jupiter's Moon
CAM Jupiter's Moon

Festiwale 123 minuty

Młody imigrant, Aryan, zostaje postrzelony podczas próby nielegalnego przekroczenia granicy. Jest ranny i przerażony, a w dodatku odkrywa, że nagle posiadł zdolność lewitacji. Wkrótce trafia do obozu dla uchodźców, gdzie spotyka cynicznego doktora Sterna. Poznawszy niecodzienny sekret Aryana, Stern ucieka z nim z obozu, by wykorzystać jego dar dla własnych celów. W pościg za zbiegami rusza wściekły dyrektor placówki, Laszlo. W obliczu nadzwyczajnych mocy Aryana Stern dokonuje ryzykownej decyzji w świecie, gdzie cuda są sprzedawane za bezcen…

CAM Kalushi: The Story of Solomon Mahlangu
CAM Kalushi: The Story of Solomon Mahlangu

Festiwale 107 minut

Oparta na faktach historia dziewiętnastoletniego sprzedawcy ulicznego z Mamelodi. Solomon wiedzie spokojne życie., Pomaga rodzinie, handlując warzywami, stara się unikać zamieszek wybuchających w szkole, a w wolnych chwilach ćwiczy z kolegami akrobacje na dachach pędzących pociągów. W którymś momencie staje się jednak ikoną świata polityki. Film ukazuje przemianę Salomona z niepozornego handlarza w legendę walki o prawa człowieka.

CAM Killing of a Sacred Deer, The
CAM Killing of a Sacred Deer, The

Festiwale 119 minut

Nowy film jednego z najbardziej oryginalnych, kontrowersyjnych i utalentowanych współczesnych reżyserów, twórcy filmów Kieł (nominacja do Oscara® dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego) i Lobster (nominacja do Oscara® za najlepszy scenariusz oryginalny). Colin Farrell, Nicole Kidman i Alicia Silverstone we wciskającej w fotel opowieści o człowieku stojącym przed niewyobrażalnie trudnym wyborem. Bez względu na to jaką decyzję podejmie, stanie się sprawcą tragedii we własnej rodzinie. A wszystko za sprawą nastoletniego chłopca, który dotąd był dla niego jak syn. Mroczny thriller, pełen napięcia na granicy szaleństwa i klaustrofobicznego poczucia zagrożenia, ale też z elementami diabolicznego poczucia humoru.

CAM King's Choice, The
CAM King's Choice, The

Festiwale 130 minut

9 kwietnia 1940 roku, niemieccy żołnierze zajmują Oslo. Król Norwegii dokonuje wyboru, który na zawsze zmieni oblicze kraju.

CAM Lady Bird
CAM Lady Bird

Festiwale 93 minuty

Debiut reżyserski Grety Gerwig – nowe, odważne spojrzenie filmowe na komiczne i wzniosłe strony burzliwej więzi między matką i dorastającą córką. Christine „Lady Bird” McPherson nieustannie kłóci się z mamą, ale w rzeczywistości bardzo ją przypomina – obie są bardzo troskliwe, a do tego mają silną wolę i wyrobione poglądy. Matka Christine jest pielęgniarką i niestrudzenie stara się zapewnić rodzinie byt po tym, jak jej mąż (Tracy Letts) traci pracę. Akcja filmu toczy się w kalifornijskim Sacramento w 2002 r., w okresie gwałtownych przemian w amerykańskiej gospodarce. Lady Bird to poruszające studium więzi, które kształtują ludzi, poglądów, które ich określają, oraz niezrównanego piękna miejsc, które człowiek może nazwać domem.

CAM Last of Us, The
CAM Last of Us, The

Festiwale 95 minut

Dwóch mężczyzn pokonuje bez słów kilometry jałowej ziemi, zmierzając w bliżej nieokreślonym kierunku i pozostawiając za sobą sięgające aż za horyzont pustynne obszary Sahary. W pewnym momencie trafiają wraz z innymi do środka jakiejś ciężarówki, która zostaje jednak zaatakowana przez nieznanych sprawców. Mężczyźni rozdzielają się i kontynuują swą zagadkową podróż w pojedynkę. Kamera śledzi losy jednego z nich, który zdobywa łódź i wypływa na jakieś nierozpoznawalne wody, kierując się być może ku nowemu życiu, a być może ku straceniu. Kim są ci hardzi mężczyźni? Co znaczy ich niema odyseja? Czy to przypadkowi ludzie, wystawieni przez los na jakąś próbę męstwa i charakteru? A może afrykańscy imigranci, przebywający całe światy i pokonujący dzielnie Morze Śródziemne, by znaleźć po drugiej stronie nieco lepsze życie? Po pewnym czasie główny bohater dociera do tajemniczego lasu, w którym natrafia na jeszcze więcej niewiadomych, ale być może odnajdzie również cel swej podróży.

CAM Last Samurai, The
CAM Last Samurai, The

Festiwale 154 minuty

Rok 1876. Amerykanin, weteran wojny secesyjnej i walk z Indianami, teraz jednak życiowy rozbitek, kpt. Nathan Algren, otrzymuje lukratywny kontrakt: ma udać się do Japonii i szkolić tamtejszą armię, która modernizuje się, zastępując miecze bronią palną. Po przybyciu na miejsce bohater, wciągnięty w konflikt między swymi mocodawcami i broniącymi japońskiej tradycji samurajami pod wodzą Katsumoto, przechodzi głęboką wewnętrzną metamorfozę. Po sukcesie Wichrów namiętności reżyser Edward Zwick, scenografka Lilly Kilvert i autor zdjęć John Toll, ASC ponownie połączyli swe siły, by stworzyć poruszający fresk historyczno-kostiumowy, w którym hollywoodzka widowiskowość idzie w parze ze staranną stylizacją na klasyczne japońskie filmy samurajskie, zwłaszcza Akiry Kurosawy. Zdjęcia Tolla, nominowane do Nagrody American Society of Cinematographers, wyróżniają się m.in. wysmakowanymi kompozycjami kadru w formacie anamorfotycznym 1:2.40. Ostatni samuraj, zrealizowany w Nowej Zelandii, Japonii i USA, był pierwszym filmem nakręconym, jakkolwiek nie w całości, na negatywie Kodak Vision2 [500T] 5218.

CAM Law of the Land
CAM Law of the Land

Festiwale 86 minut

Osamotniona fińska wioska w Laponii, nieopodal granicy ze Szwecją. Przechodzący na emeryturę policjant dowiaduje się, że jego nieślubny syn wyszedł z więzienia i sieje postrach w okolicy. Młody człowiek odkrył bowiem wielką rodzinną tajemnicę i szuka zemsty, atakując bliskich policjanta, łącznie z jego drugim, ślubnym synem. Nienawiść między braćmi sprowadza na okolicę ducha zemsty i przemocy, zmuszając mieszkańców wsi do samowolnego wymierzenia sprawiedliwości. Aby bracia nie pozabijali się nawzajem, policjant musi stanąć twarzą w twarz z błędami przeszłości. Ostateczna rozgrywka ma miejsce na arktycznym pustkowiu północy.

CAM lebens[t]raum: Young Refugees in Germany
CAM lebens[t]raum: Young Refugees in Germany

Festiwale 55 minut

Film lebens[t]raum jest portretem czterech młodych uchodźców z Iraku, Afganistanu i Erytrei. Przez jeden dzień towarzyszymy Biniamowi, Dimie, Saddamowi i Imranowi w ich nowym domu w Amberg, dzięki czemu mamy okazję poznać ich myśli, pragnienia i marzenia. Film wprowadza nas również w sytuację panującą w ich krajach ojczystych, podaje w wątpliwość obecną politykę deportacyjną rządu federalnego i wzywa do położenia większego nacisku na integrację obcokrajowców. Jasne się staje, że kryzys uchodźczy stanowi dla Niemiec również wielką szansę.

CAM Legends of the Fall
CAM Legends of the Fall

Festiwale 133 minuty

Oto niezapomniana opowieść o trzech braciach, lojalności, o próbie, na którą wystawia ich wojna i wreszcie o sile miłości. Brad Pitt wciela się w postać Tristana, najbardziej niesfornego z rodzeństwa. Jego zachowanie zaczyna zagrażać bratu, przez co rodzina wkracza na ścieżkę zdrady i autodestrukcji. Od pól bitewnych Europy, po najdalsze kresy cywilizacji, "Wichry namiętności" śledzą pełną przeszkód podróż Tristana ukazując jak młody chłopak staje się mężczyzną, a następnie legendą. W pozostałych rolach występują Anthony Hopkins, Aidan Quinn, Julia Ormond i Henry Thomas.

CAM Legion: Chapter 1 & Gogol: Gogol
CAM Legion: Chapter 1 & Gogol: Gogol

Festiwale 117 minut

"Legion" - David wydawał się normalnym chłopcem. Trochę ambitnym dzieciakiem, który już w bardzo młodym wieku potrafił zdobywać puchary i sportowe wyróżnienia, a trochę rozrabiaką, który dla zgrywy zamieniał doświadczenia na lekcjach chemii w pokazy demolki. Z początku nikt nie podejrzewał go o problemy psychiczne, ale ostatecznie zdiagnozowano u niego schizofrenię. Tak zaczęły się pigułki, a potem stany depresyjne, które zaprowadziły go do szpitala psychiatrycznego, gdzie David nie musiał przejmować się aż tak bardzo rozróżnianiem rzeczywistości od fikcji jego kreatywnego umysłu. Ale pewnego dnia wszystko się zmienia. Chłopak, któremu wmawiano przez pół życia, że jest umysłowo chory, uświadamia sobie, że jego wizje są prawdziwe, a on sam posiada niezwykły dar, który może odmienić losy świata. Zanim jednak zrozumie swe moce i nauczy się je kontrolować, najpierw będzie musiał uodpornić się na otaczające go zewsząd szaleństwo pensjonariuszy szpitala psychiatrycznego. Głupio by było pójść w takiej chwili na łatwiznę… "Gogol" - Nikołaj Gogol wielkim artystą był. Pisarz, poeta, dramaturg, satyryk, publicysta, jego wkład w światową kulturę i literaturę jest nie do przecenienia. To nie jest jednak serial o nim. A raczej o nim, tyle że w lekko uatrakcyjnionej wersji. Jest rok 1829, życie w carskiej Rosji to nie przelewki, dlatego współpracującemu z policją dwudziestokilkuletniemu skrybie Gogolowi nie wiedzie się najlepiej. Chciałby pisać, tworzyć, przelewać swe myśli na papier, ale mu to nie wychodzi, nikt go nie docenia. A na dodatek zdarza mu się mieć w pracy, przeważnie na miejscach zbrodni, dziwne napady kończące się chwilową utratą przytomności. Pewnego dnia poznaje się jednak na nim legendarny rosyjski śledczy. Okazuje się, że chłopina nie odchodzi od zmysłów, lecz ma niezwykły talent – doświadczane przez niego wizje pozwalają chwytać najbardziej nawet zuchwałych przestępców. Razem wyruszają do maleńkiej wioski gdzieś na krańcach świata, by stawić czoła serii rytualnych morderstw oraz… diabłu?

CAM Lola
CAM Lola

Festiwale 90 minut

Tancerka kabaretowa z Nantes, Lola, samotnie wychowuje synka, którego ojciec, Michel, wyjechał dawno do USA i wszelki słuch o nim zaginął. U boku Loli zjawia się Roland – jej rozmarzony przyjaciel z dzieciństwa, który uświadamia sobie jak bardzo ją kocha – i amerykański marynarz Frankie. Lola wierzy jednak w powrót Michela. Nie pozbawiony także wątku sensacyjnego debiut reżysera Jacquesa Demy’ego, twórcy dwóch głośnych filmów muzycznych – Parasolek z Cherbourga i Panienek z Rochefort. W Loli – komedii lirycznej dedykowanej Maxowi Ophülsowi – Demy połączył spójnie konwencje estetyczne kina francuskiego z różnych epok: impresjonizmu z czasów filmu niemego, realizmu poetyckiego z końca lat 30. i współczesnej reżyserowi Nowej Fali. Dzięki temu Lola, przywołując na ekran melancholię filmów Jeana Epsteina, Marcela Carné czy rzeczonego Ophülsa – Niemca, który tworzył głównie we Francji – nie popadła w stylistyczny anachronizm. Urokliwą kreację w roli tytułowej stworzyła Anouk Aimée. Raoul Coutard, chwalony za piękne zdjęcia w Loli, przyznawał, że do sukcesu przyczynił się negatyw Gevaert 36, na którym uzyskał czernie i biele tak soczyste jak nigdy potem.

CAM Loving Vincent
CAM Loving Vincent

Festiwale 89 minut

Niektóre filmy są kręcone tak, że przypominają ruchome obrazy, malowane ruchem kamery, światłem i kompozycją kadru. Inne naśladują różne techniki malarskie, by opowiadać wymowne historie. Opowieść o młodym chłopaku, który zaczyna mieć obsesję na punkcie odkrycia prawdziwej przyczyny śmierci Vincenta van Gogha, jest dosłownie filmem-obrazem. Z każdą klatką najpierw namalowaną fizycznie, ręcznie, technikami słynnego malarza, a później przeniesioną w ramy animowanego filmu fabularnego. Podążając za chłopakiem, który poznaje nowe fakty z życia van Gogha i znajduje różne ciekawe tropy, poznajemy lepiej nie tylko tajemniczego geniusza, ale także świat, który inspirował go do malowania, a który ostatecznie go zabił.

CAM Lucky
CAM Lucky

Festiwale 88 minut

Lucky jest szczęściarzem. Dobiega powoli 90-tki, ale jego serce, krążenie i układ odpornościowy są w naprawdę niezłym stanie. Nawet płuca, mimo że od lat pali tyle, że zabiłoby to znacznie młodszego mężczyznę. Życie Lucky’ego jest wybijane rytmem codziennej rutyny, od porannej gimnastyki po obchód po znajomych sklepach, kafejkach i barach. Znajduje tam za każdym razem przyjaciół i znajomych, z którymi może porozmawiać, podroczyć się, porozwiązywać krzyżówki. Pewnego dnia upada we własnym domu. Przypadkiem. Nie wiadomo dlaczego. Lekarza stać jedynie na dość banalną diagnozę – choroba nazywa się starość – ale Lucky zostaje wyrwany ze swej monotonnej rutyny. Zaczyna angażować się emocjonalnie w dyskusje z przyjaciółmi. Traktuje inaczej ludzi, którzy mu się narazili. Otwiera się, prawdopodobnie pierwszy raz od wielu lat, na nieznajomych. Uświadamia sobie, że jego rola na tym świecie dobiega powoli końca i jedyne, co może zrobić, to ten fakt zaakceptować. I się uśmiechnąć.

CAM Maltese & Meyer's Law: Survivor
CAM Maltese & Meyer's Law: Survivor

Festiwale 106 minut

"Maltese": Weryfikowane po latach dziecięce przyjaźnie potrafią przysparzać sporo bólu, szczególnie jeśli sentyment za naiwniejszymi, prostszymi czasami musi w pewnym momencie ulec cynizmowi dorosłości. Inspektor policji Dario Maltese powraca po dwudziestu latach do rodzinnego miasteczka na Sycylii, by rozwiązać zagadkę brutalnego morderstwa swego przyjaciela z młodości. Mężczyzna podejrzewa działalność mafii pośród wiecznie nasłonecznionych uliczek pozornie niewinnego miasteczka, jednakże dowody wskazują na zbrodnię namiętności, której źródłem była tajemnicza kobieta. Czy wyobcowanemu inspektorowi, który zmienił się dla swoich bliskich nie do poznania, uda się znaleźć winnego? Czy zostanie ostatnim sprawiedliwym, który rzuca wyzwanie mafijnym sługusom? A może jego długa nieobecność sprawiła, że był w jakiś sposób współodpowiedzialny śmierci przyjaciela? Maltese rozpoczyna najważniejsze w swojej karierze śledztwo, które doprowadzi go do zadawania pytań, na które odpowiedzi nigdy nie chciał poznawać. "Meyer's Law" - Matthias Meyer był jednym ze szczęśliwców, którym udało się przetrwać Holocaust i nie stracić nadziei oraz zmysłów w trakcie późniejszych zmagań z rzeczywistością, w której mało kto rozumiał tkwiące w jego głowie demony. Mężczyzna mógł być błyskotliwym skrzypkiem, ale w nazistowskim obozie został zdegradowany do miana walczącego o przetrwanie zwierzęcia, po czym odrodził się niczym feniks z popiołów. Przez kolejne lata Matthiasowi udało się nie tylko stworzyć prężnie działającą firmę prawniczą, ale także zapoczątkować potężną dynastię, jedną z najbardziej wpływowych w całej Holandii. Na starość mężczyzna zdał sobie jednak sprawę, że jego synowie – wychowani w innym świecie, nie znający wojny, głodu, wyrzeczenia, nie pojmujący ogromu tragedii ojca – zaczynają zaprzeczać swoim zachowaniem oraz podejmowanymi decyzjami temu, co chciał po sobie pozostawić. Zaprasza wszystkich na uroczystą kolację, na której ma zamiar z nimi porozmawiać, ale nie wszystko idzie zgodnie z planem.

CAM Menashe
CAM Menashe

Festiwale 82 minuty

Film nakręcono w całości w jidysz – języku nieobecnym w kinematografii od kilkudziesięciu lat. Menashe opowiada historię życzliwego, choć pozbawionego szczęścia w życiu pracownika sklepu spożywczego, który ledwo wiąże koniec z końcem, starając się jednocześnie odpowiedzialnie wychowywać syna, Rievena. Po śmierci żony zmuszony jest oddać dziecko pod opiekę surowego wuja, gdyż tradycja zakazuje samotnego ojcostwa. Rozłąka z Rievenem wpędza go w rozpacz. Choć do tej pory Menashe nie radził sobie z życiowymi wyzwaniami, rabin postanawia dać mu szansę: pozwala mu spędzić z synem tydzień przed uroczystością żałobną na cześć zmarłej żony, by mógł udowodnić, że jest człowiekiem wiary i nadaje się na ojca.

CAM Mountain Between Us, The
CAM Mountain Between Us, The

Festiwale 103 minuty

Dwoje obcych sobie ludzi, którzy uchodzą z życiem z katastrofy małego samolotu, zostaje uwięzionych w niedostępnych, skutych lodem górach. Kiedy uświadamiają sobie, że spodziewana pomoc nie nadejdzie, zmuszeni są wyruszyć w skrajnie niebezpieczną podróż przez dziką okolicę. Po drodze przyjdzie im stawić czoła nie tylko niewyobrażalnym przeciwnościom losu, lecz także nieoczekiwanej namiętności.

CAM Mudbound
CAM Mudbound

Festiwale 134 minuty

Akcja filmu rozgrywa się na południu Stanów Zjednoczonych wkrótce po zakończeniu II wojny światowej. Dwie rodziny muszą zmierzyć się z bezwzględną hierarchią społeczną i nieprzyjaznym krajobrazem, tocząc wojnę nie tylko na froncie, ale i na swym lokalnym poletku. Film opowiada o przyjaźni, nieznanym dziedzictwie oraz o niekończącej się walce o ziemię i przeciw jej kaprysom. Rodzina McAllanów przenosi się na Południe ze spokojnego Memphis, pełna nadziei na sukces rolniczego przedsięwzięcia Henry’ego. Laura stara się nie tracić wiary w powodzenie planów męża, choć wizja ich realizacji coraz bardziej się oddala. W tym samym czasie Hap i Florence Jackson, których rodziny od pokoleń zajmowały się uprawą roli, borykają się z wieloma problemami, próbując zbudować dla siebie lepszą przyszłość. Na drodze do realizacji marzeń obu rodzin staje również wojna. Powracający z niej Jamie i Ronsel nawiązują mocną, choć niełatwą przyjaźń, która zatrzęsie w posadach ich życiem rodzinnym.

CAM MUSIC VIDEOS SPECIAL SCREENING
CAM MUSIC VIDEOS SPECIAL SCREENING

Festiwale 70 minut

Sampha "PROCESS", Travis Scott "BIRDS IN THE TRAP", Wiwek & Skrillex “STILL IN THE CAGE”

CAM November
CAM November

Festiwale 115 minut

W pewnej estońskiej wiosce grasują wilkołaki, duchy i zaraza. Głównym zmartwieniem mieszkańców jest przetrwanie długiej, mrocznej zimy. W tym celu wszyscy okradają wszystkich: sąsiadów, niemieckich chlebodawców, duchy, a nawet diabła i Chrystusa. Aby ocalić swoje dusze, miejscowi przekazują je zrobionym z drewna i metalu kukłom zwanym „kratts”, których zadaniem jest pomaganie swym właścicielom w złodziejstwie. Spiżarnie pękają w szwach, ale oni wciąż kradną. Proceder ten jest brzemienny w skutki.

CAM Novitiate
CAM Novitiate

Festiwale 123 minuty

Dlaczego nastoletnia dziewczyna wstępuje do rygorystycznego, zamkniętego zakonu katolickiego i decyduje się poświęcić całe swoje przyszłe życie służeniu Bogu? Wstawać codziennie wraz ze świtającym słońcem, całkowicie milczeć od konkretnych godzin wieczornych, egzystować w rytm kolejnych uderzeń specjalnego dzwonu? Bohaterki filmu, zarówno te młode, dopiero oczekujące na zostanie nowicjatkami, jak i te starsze, które spędziły już znaczną część życia za murami zakonu, muszą mierzyć się nie tylko ze świadomością niezrozumienia swego powołania przez świat zewnętrzny, przez rodziny i przyjaciół, ale także z wewnętrznymi rozterkami oraz wątpliwościami co do natury swego poświęcenia. Na dodatek nadciąga wiatr przemian. Akcja filmu rozgrywa się w pierwszej połowie lat 60. XX wieku, gdy Sobór watykański II wprowadzał reformy uwspółcześniające Kościół katolicki, między innymi poprzez rozluźnianie po raz pierwszy od prawie stu lat licznych surowych reguł postępowania.

CAM Obsession
CAM Obsession

Festiwale 98 minut

Bogaty biznesmen Michael stracił w tragicznych okolicznościach żonę i córkę, częściowo ze swojej winy. Targany wyrzutami sumienia spędził kolejne lata na upamiętnianiu ukochanych osób, których już nigdy więcej nie zobaczy, nie dotknie, nie przytuli. Kilkanaście lat po tamtych wydarzeniach Michael wyjeżdża do Florencji, gdzie poznał niegdyś swoją piękną żonę, po czym… natrafia na dziewczynę, która ją do złudzenia przypomina. Jak to możliwe? Dlaczego los go prześladuje po tylu latach? A może to znak, który warto wziąć pod uwagę? Mężczyzna nie potrafi przestać myśleć o tajemniczej nieznajomej i zaczyna gubić się w otaczającej go rzeczywistości.

CAM On the Road
CAM On the Road

Festiwale 29 minut

Rugby nie jest w Polsce sportem popularnym. Okazuje się jednak, że w Łodzi spotkać można grupę potężnie zbudowanych, muskularnych facetów katujących jajowatą piłkę w tej skomplikowanej grze. Drużynę Budowlanych zawodnicy tworzą ze względu na pasję – nie pieniądze; na treningi przychodzą po godzinach pracy, często kosztem czasu, który mogliby poświęcić rodzinom, dzieciom, przyjaciołom. Wbrew szarej polskiej rzeczywistości tworzą drużynę, która chce sięgnąć po mistrzowski tytuł. Czy im się to uda?

CAM Raoul Coutard, from Saigon to Hollywood
CAM Raoul Coutard, from Saigon to Hollywood

Festiwale 59 minut

Raoul Coutard zabiera nas w podróż po niezwykłej karierze operatorskiej ikony nowofalowego kina francuskiego. Od Sajgonu po Hollywood, od wojny po czas pokoju, rewolucyjny autor zdjęć kultowego Do utraty tchu opowiada nam o swoich marzeniach, przygodach oraz spotkaniach z Jean-Lucem Godardem, François Truffaut’em, Pierrem Schöndorfferem, Jacquesem Perrinem, Jeanne Moreau i Brigitte Bardot... Odkryjmy na nowo wspaniały rozdział historii obrazu filmowego.

CAM Reconciliation, The
CAM Reconciliation, The

Festiwale 87 minut

Ania, Erwin, Franek, młodzi, piękni, uśmiechnięci. Przed wojną, w 1939, obiecywali sobie, że zawsze będą razem, że nic ich nie rozdzieli. Jakże się mylili. Spotykają się ponownie w 1945, tuż przed kapitulacją wojsk III Rzeszy, w byłym nazistowskim obozie koncentracyjnym, który został przemianowany przez nową władzę ludową na miejsce do katowania i łamania wrogów odradzającej się w glorii i chwale ojczyzny. Polacy, Ślązacy, Niemcy – trafiają tam wszyscy, którzy albo kolaborowali w jakiś sposób z nazistami, albo po prostu nie pasują do nowego ładu. Spotkanie przyjaciół po latach nie jest radosne, dawne obietnice nie mają większego znaczenia. Ania i Erwin są więźniami, Franek pracownikiem obozu, jednym z wielu zniszczonych przez wojnę Polaków, którzy pragną wyłącznie zemsty. Chłopak ma z początku nawet szlachetne intencje, chciałby pomóc Ani uciec i zacząć razem wspólne życie. Ale każdy kolejny dzień spędzony w obozie zmienia go coraz bardziej w bestię, nie aż tak inną od tych, które niedawno poległy.

CAM Republika – Birth of a Legend
CAM Republika – Birth of a Legend

Festiwale 55 minut

Jest połowa lat 70. W Toruniu działa środowisko twórcze skupione wokół klubu studenckiego Od Nowa. Młodzi ludzie próbują różnych form działalności artystycznej. Powstają teatry, zespoły muzyczne, działają plastycy i performerzy. W tym tyglu twórczym grupa znajomych zakłada zespół Res Publika, późniejszą Republikę. Tak zaczyna się film opowiadający o pierwszym okresie działalności zespołu Republika, zakończonym jego rozpadem w 1986 roku. W filmie wykorzystano ciekawe, mało znane archiwa filmowe i muzyczne. Można usłyszeć fragmenty utworów i zobaczyć niepublikowane zdjęcia zespołu Res Publica. Są też ciekawe interpretacje i omówienia wybranych utworów Republiki. Historia przyjaźni i rodzącego się fenomenu porusza również kontekst historyczny czasów i miejsca twórczego fermentu, jakim było wówczas środowisko skupione wokół Studenckiego Klubu Pracy Twórczej Od Nowa. W filmie występują członkowie zespołu Republika i Res Publica, przedstawiciele środowiska muzycznego, przyjaciele.

CAM Sanctuary
CAM Sanctuary

Festiwale 87 minut

Larry i Sophie są zakochani. Nic więc dziwnego, że chcą spędzać razem więcej czasu. Aby umożliwić sobie potajemną schadzkę, namawiają nieporadnego Toma, by zarezerwował im pokój w hotelu. Jak większość par w ich sytuacji z niecierpliwością czekają na moment, kiedy po raz pierwszy zostaną sami. Larry i Sophie nie tworzą jednak zwykłej pary – oboje są niepełnosprawni umysłowo, a Tom to ich opiekun. Przezabawny, rozczulający i prawdziwie przewrotny film o młodych ludziach, którzy na przekór całemu światu po prostu chcą być razem.

CAM Sing Street
CAM Sing Street

Festiwale 106 minut

Dublin, rok 1985. Conor to typowy irlandzki chłopak. Chodzi do prywatnej szkoły, kocha grać na gitarze, trochę komponuje. Pewnego dnia dowiaduje się, że kłopoty finansowe rodziny oznaczają dla niego zmianę szkoły, niestety na gorszą. Wszystko się jednak zmienia, gdy chłopak poznaje ekstrawagancką dziewczynę – Raphinę. Pod jej wpływem zaczyna poważnie myśleć o stworzeniu zespołu muzycznego. Wkrótce zmienia wizerunek, przybiera pseudonim i zaczyna odnosić pierwsze sukcesy. Jednak lokalna sława mu nie wystarcza.

CAM Sopranos, The (Season 01/01-02): Pilot & 46 Long
CAM Sopranos, The (Season 01/01-02): Pilot & 46 Long

Festiwale 106 minut

Bijący rekordy oglądalności serial TV, który wyróżniono licznymi nagrodami. Tony Soprano jest pozornie typowym Amerykaninem włoskiego pochodzenia. Mieszka w domku na przedmieściach w New Jersey, jest ojcem rodziny i... szefem miejscowej mafii. Kłopoty w „pracy” i w domu zdają się go przerastać, zwraca się więc o pomoc do lekarki-psychiatry, która nie do końca zdaje sobie sprawę, kim jest jej pacjent.

CAM Sort of Family, A
CAM Sort of Family, A

Festiwale 91 minut

Rodzina na sprzedaż opowiada o kobiecie pracującej jako lekarka w Buenos Aires. Bohaterka nie może mieć dzieci, z mężem bezskutecznie stara się o potomstwo. W końcu wpadają na pomysł zaadoptowania dziecka z prowincji z północy kraju. Bohaterka jedzie do kobiety, która ma oddać dziecko do adopcji, ale sytuacja się komplikuje. Okazuje się, że nie chodzi o adopcję. Kobieta chce im sprzedać dziecko, a oni mają udawać, że to ich własne. W drodze powrotnej zatrzymuje ich policja, a ponieważ zachowują się dziwnie, dziecko zostaje im odebrane. Nie trafia jednak z powrotem do matki, a do domu dziecka. Od tego momentu rozwój wypadków jest jeszcze bardziej nieoczekiwany, zmieniając życie głównej bohaterki.

CAM Soul on a String
CAM Soul on a String

Festiwale 141 minut

Pośrodku tybetańskiego lasu, okrutny łowca, Tabei, zabija łanię. Z jej ciała wydobywa uważany za świętość koralik dzi i w chwilę potem zostaje zabity przez grom z jasnego nieba. Żyjący Budda Zhatuo przywraca duszę Tabei do jego ciała i wyjaśnia mu, że znaleziony przez niego koralik dzi ma wielką mistyczną wartość w świecie doczesnym. Osoba, która go znajdzie ma obowiązek wyruszenia na wyprawę, której celem jest dostarczenie koralika do Krainy Odcisku Dłoni. Jest to równocześnie okazja do odkupienia złych uczynków.

CAM South
CAM South

Festiwale 75 minut

Film opowiada historię Toma – młodego chłopaka zmagającego się ze śmiercią ukochanego ojca. Znalezienie dawnego liściku od matki, która przed laty porzuciła rodzinę, staje się impulsem do zmian. Tom postanawia zostawić wszystko i ją odnaleźć. W czasie podróży chłopak próbuje pokonać własne słabości, przede wszystkim ogromną tremę torpedującą jego talent muzyczny. Niespodziewanie na jego drodze staje Jess – młoda, wyzwolona kobieta, która natychmiast kradnie mu serce.

CAM STUDENT ETUDES PANORAMA - SET 1
CAM STUDENT ETUDES PANORAMA - SET 1

Festiwale 75 minut

Animal, Collapsed Lung, Little one, Shattered, Zorn

CAM STUDENT ETUDES PANORAMA - SET 2
CAM STUDENT ETUDES PANORAMA - SET 2

Festiwale 114 minuty

Badylok, Cosmos, Our Heroes, Rabbi The, Sophie, Storge, Supot

CAM STUDENT ETUDES PANORAMA - SET 3
CAM STUDENT ETUDES PANORAMA - SET 3

Festiwale 108 minut

Cookies, In Ayahs eyes, Land I’m Drowning In The, One night, Stay, Tim Of The Jungle, zero mm

CAM Thin Red Line, The
CAM Thin Red Line, The

Festiwale 164 minuty

Rok 1942. Na porośniętej dżunglą wyspie Guadalcanal z archipelagu Wysp Salomona na południowym Pacyfiku oddział amerykańskiej piechoty morskiej toczy zacięte boje z Japończykami. Zdobycie terenu ma dla obu stron konfliktu duże znaczenie strategiczne. Żołnierze zmagają się tu też z tropikalnym klimatem, w którym łatwo o malarię. Adaptacja powieści Jamesa Jonesa, w reżyserii Terrence’a Malicka, okazała się jednym z najwybitniejszych filmów o II wojnie światowej: dziełem znakomitym od strony batalistycznej, pogłębionym psychologicznie, aspirującym nawet do traktatu filozoficznego. Filmowa Cienka czerwona linia, nominowana do siedmiu Oscarów®, w tym za zdjęcia, jest też rewelacyjnym osiągnięciem ich autora, Johna Tolla, ASC, który otrzymał za nie ponadto Nagrodę American Society of Cinematographers. Toll skonfrontował okrucieństwo wojny z pięknem przyrody. Ukazał autentyzm dżungli, plaż i wzgórz, wykorzystując do maksimum oświetlenie naturalne oraz prawdziwy, czasem bardzo kontrastowy, światłocień. Kamerą prowadzoną żywo, dynamicznie – często „z ręki” lub na Steadicamie – sprawił, że widzowie mają wrażenie jakby sami uczestniczyli w żołnierskich marszach, zwiadach i walkach.

CAM True Detective (Season 01/01-02): The Long Bright Dark & Seeing Things
CAM True Detective (Season 01/01-02): The Long Bright Dark & Seeing Things

Festiwale 113 minuty

Głównymi bohaterami są Martin Hart i Rust Cohle, dwaj detektywi i byli partnerzy, którzy w połowie lat 90. pracowali w wydziale kryminalnym w Luizjanie. Prowadzili wówczas śledztwo w sprawie makabrycznego morderstwa, które mogło mieć rytualny podtekst. Podczas poszukiwań mordercy ich losy połączyły się w nieoczekiwany sposób, co doprowadziło do konfliktu. W 2012 roku zostaje popełnione podobne morderstwo. Dwóch nowych detektywów przydzielonych do sprawy postanawia przejrzeć akta z 1995 roku.

CAM Walking Out
CAM Walking Out

Festiwale 95 minut

Mieszkający z matką czternastolatek z Teksasu przylatuje każdego roku do Montany, by spędzić trochę czasu z ojcem na jego położonym tuż u podnóża majestatycznych gór ranczu. Ta wizyta będzie jednak inna niż wszystkie. Wychowani w zupełnie innych światach mężczyźni wyruszają w kilkudniową podróż, która ma zakończyć się dla syna łowieckim rytuałem przejścia – zapolowaniem na łosia w jego naturalnym środowisku życia. Dokładnie tak, jak kilkadziesiąt lat wcześniej jego dziadek polował z jego ojcem. Będący typowym mieszczuchem chłopak preferuje rozrywkę w postaci gier video i zupełnie nie czuje potrzeby zabijania, ale poddaje się reżimowi narzuconemu przez żyjącego w zgodzie z naturą rodzica. Nie podejrzewa nawet, że w trakcie tej wyprawy nie tylko znajdzie z ojcem wspólny język, ale także zrozumie, kim ten enigmatyczny, nieokrzesany i widywany z rzadka mężczyzna jest w głębi serca. A to coś, czego jego zatracający się w coraz to nowych wirtualnych światach koledzy raczej nigdy nie zaznają.

CAM Walking with the Wind
CAM Walking with the Wind

Festiwale 79 minut

Dziesięcioletni Tsering nie ma łatwego życia. Mieszka z rodzicami i siostrą w małej wiosce w Himalajach, odizolowanej od świata zewnętrznego kilometrami górzystych ścieżek i przełęczy. W miejscu, które potrafi każdego oczarować surowym pięknem, ale do którego zaglądają jedynie najbardziej wytrwali turyści. Chłopak wie, że nie ma przed sobą większych perspektyw, a jednak nie użala się na sobą. Do szkoły ma w jedną stronę siedem kilometrów, ale pokonuje tę trasę z przyjemnością i osiołkiem u boku. Po powrocie do domu powtarza rzeczy, których się nauczył, szlifuje angielski, który przyda mu się w oczekującym go życiu górskiego przewodnika. Pewnego dnia dochodzi do niespodziewanego wypadku – Tsering niechcący łamie nogę szkolnego krzesła jednego z kolegów. To, co wydawać by się mogło błahostką, w świecie chłopaka może stać się poważnym problemem. Zbliżają się egzaminy, więc Tsering zabiera krzesło do naprawy. Nie spodziewa się, że będzie to podróż, która wprowadzi go w świat dorosłych.

CAM Wedding, A
CAM Wedding, A

Festiwale 98 minut

Zahira, osiemnastoletnia Pakistanka mieszkająca w Belgii, czuje się bardzo związana ze swoją rodziną puty ta nie nakazuje jej, zgodnie z tradycją, wstąpić w zaaranżowany związek małżeński. Oczekiwania rodziców Zahiry nie pokrywają się z jej umiłowaniem wolności i zachodniego stylu życia. Dziewczyna liczy na pomoc ze strony swego starszego brata i powiernika, Amira.

CAM Wedding, The
CAM Wedding, The

Festiwale 102 minuty

Jeden z największych klasyków polskiej literatury przeniesiony w ramy nieśmiertelnego dzieła filmowego, na którym wychowały się całe pokolenia miłośników kina. Rozgrywająca się na przełomie XIX i XX wieku, w czasach gdy Polska znajdowała się ciągle pod zaborami, opowieść o tytułowym weselu krakowskiego inteligenta z dziewczyną pochodzącą z chłopskiej rodziny, które przeradza się w symboliczne rozliczenie z barwnymi narodowymi wadami i mitami. Goście bawią się do białego rana, piją, kłócą, tańczą, ściągają społeczne maski, napotykają widma przeszłości, dokonują rachunków sumienia, a lokalny kontekst przenika się wzajemnie z uniwersalnym przesłaniem o tym, że wolności nie można przespać.

CAM White Girl, The
CAM White Girl, The

Festiwale 100 minut

Trójka społecznych outsiderów poszukuje szczęścia i spełnienia w małej społeczności rybackiej, ostatniej tego typu na terenie Hong Kongu. Tytułowa biała dziewczyna ma alergię na słońce, przez co swobodnie może poruszać się wyłącznie nocami, również dlatego, że nikt nie posądza jej o bycie złym omenem. Sakamoto to pochodzący z Japonii artysta, który tworzy w odosobnieniu specyficzny projekt filmowy, swoisty zapis codziennego życia wioski. Ho Zai jest dzieckiem ulicy, młodym cwaniakiem, który zna każdego, i przed którym nie ma żadnych tajemnic. Nagle na horyzoncie pojawiają się deweloperzy, którzy widzą w tych terenach potencjał na nowe, ekscytujące inwestycje. Pewien świat odchodzi powoli w zapomnienie.

CAM Wind River
CAM Wind River

Festiwale 110 minut

W położonym na terenie stanu Wyoming Wind River, jednym z największych rezerwatów Indian w Stanach Zjednoczonych, zapomniani przez współczesną kulturę masową potomkowie rdzennych mieszkańców Ameryki wegetują w warunkach, o jakich byłoby w mediach głośno, gdyby tylko chodziło o kogoś innego. Alkohol, narkotyki, marazm, brak perspektyw. Dochodzi też do morderstw i zaginięć, znacznie częściej niż władze chciałyby przyznać. Pewnego dnia pracujący dla federalnej agencji rządowej lokalny tropiciel znajduje w pokrytych śniegiem leśnych ostępach zamarznięte ciało zgwałconej nastoletniej dziewczyny. Znał ją dobrze, była przyjaciółką jego córki. Mężczyznę rozpiera gniew, lecz wie, że sprawca nie zostanie najprawdopodobniej ujęty. Nie takie tragedie zdarzały się na obszarze Wind River, mężczyzna sam zaznał jednej kilka lat wcześniej. Tym razem będzie jednak inaczej. Do rezerwatu przybywa młoda, niedoświadczona, nieskażona jeszcze cynizmem agentka FBI, która zrobi wszystko, by wymierzyć sprawiedliwość.

CAM Winter Brothers
CAM Winter Brothers

Festiwale 94 minuty

W osadzie górniczej położonej w środku wiecznie zaśnieżonego lasu, gdzieś na obrzeżach znanej nam cywilizacji, zamieszkują dwaj bracia, których życie wypełnia od lat ciężka praca w duńskiej kopalni wapienia. Dzień w dzień schodzą wraz z grupą innych mężczyzn w głąb Ziemi, by w rozświetlanych światłem z czołówek ciemnościach wykonywać swą żmudną pracę i dostarczać materiał do przerobu do pobliskiego zakładu wapienniczego. Trudy takiej egzystencji pozwala im przetrwać proste braterstwo, a także małe przyjemności dnia codziennego. Dla jednych jest to rozgrzewający żołądek oraz wyobraźnię alkohol, dla innych fantazjowanie o byciu bardziej atrakcyjnymi wersjami samych siebie; czasami zręcznymi kochankami, innym razem doskonale wyszkolonymi żołnierzami. Pewne tragiczne w skutkach wydarzenie doprowadza jednak do grupowego ostracyzmu jednego z braci, a to z kolei zapoczątkowuje reakcję łańcuchową, która stawia wszelkie istniejące w tym świecie na krańcu świata relacje pod znakiem zapytania.

CAM Wire, The (Season 01/01-02): The Target & The Detail
CAM Wire, The (Season 01/01-02): The Target & The Detail

Festiwale 117 minut

Serial ukazujący ciemną stronę Baltimore, życie w którym nie przypomina amerykańskiego snu. Na ulicach widać biedę, ludzie są zniechęceni i przemęczeni. Handlarze narkotyków zbierają obfite żniwo. Gdy jeden z nich zostaje oczyszczony z zarzutów, policjant Jimmy McNulty wypowiada gangom prywatną wojnę. Z pomocą swojej partnerki Shakimi uczyni wszystko, by dilerzy śmierci znaleźli się za kratkami.

CAM Woman and the Glacier
CAM Woman and the Glacier

Festiwale 56 minut

Litewska badaczka Ausra Revutaite spędziła trzydzieści lat w górach Tienszan w Azji Środkowej, u zbiegu granic Kazachstanu, Kirgistanu i chińskiego autonomicznego regionu Sinciang – na wysokości około 3,5 tysiąca metrów nad poziomem morza. Za towarzyszy miała tylko wiernego psa i szarego kota. Revutaite analizuje zmiany klimatu na lodowcu Tujuksu w posowieckiej stacji badawczej. Uwielbia samotność i ciszę, które zapewnia jej to żmudne zajęcie. Zapierające dech w piersiach zdjęcia otoczenia i codziennej pracy przeplatają się z archiwalnymi nagraniami ludzi, którzy zajmowali jej miejsce sto lat temu. Wygląda na to, że niewiele się zmieniło.