Zamknij
Sierpniowe niebo. 63 dni chwały
9,08

Średnia ocena

Sierpniowe niebo. 63 dni chwały

Dramat Wojenny Od lat: 15 75 minut

Pierwszy od wielu lat film fabularny o Powstaniu Warszawskim, wyreżyserowany przez Irka Dobrowolskiego – zdobywcę wielu nagród na polskich i międzynarodowych festiwalach za głośnego „Portrecistę”. Zrealizowana w nowatorski sposób, wielowątkowa i poru...

Pełny opis

Pierwszy od wielu lat film fabularny o Powstaniu Warszawskim, wyreżyserowany przez Irka Dobrowolskiego – zdobywcę wielu nagród na polskich i międzynarodowych festiwalach za głośnego „Portrecistę”. Zrealizowana w nowatorski sposób, wielowątkowa i poruszająca opowieść jest hołdem złożonym młodym Polakom walczącym w Powstaniu. W filmie, obok aktorów zawodowych, zagrali „Wilku” (Robert Darkowski) oraz „Bilon” (Maciej Bilka), raperzy z grupy hip-hopowej Hemp Gru.
 
Pracownicy budowy znajdują w ruinach przedwojennej kamienicy ludzkie szczątki i pamiętnik z czasów Powstania Warszawskiego. Ukrywający się w piwnicy profesor opisał w nim dramatyczne dni walki o Warszawę. 5 sierpnia 1944 roku młodziutka sanitariuszka Basia przeżywała pierwszą miłość do żołnierza AK – Staszka. Tego dnia młodzi warszawiacy z entuzjazmem budowali barykady, aby w chwilę później stanąć do nierównej walki ze świetnie uzbrojonymi mordercami z Waffen SS Dirlewanger.

„Sierpniowe niebo. 63 dni chwały” to pierwszy od wielu lat pełnometrażowy film w całości poświęcony Powstaniu Warszawskiemu. Poprzednim była nakręcona w 1979 roku na użytek telewizji „Godzina W” Janusza Morgensterna. Reżyserem i autorem scenariusza jest Irek Dobrowolski, twórca ponad trzydziestu filmów dokumentalnych, w tym nagradzanego na krajowych i międzynarodowych festiwalach „Portrecisty”. Jego ojciec - Leszek Dobrowolski, pseudonim "Wrzos", żołnierz Batalionu „Gozdawa”, walczył na warszawskiej Starówce, a stryjeczny wuj – Stanisław Ryszard Dobrowolski – napisał tekst najbardziej znanej pieśni powstańczej – „Warszawskie dzieci”. Jedną z ról w filmie zagrał kolega „Wrzosa” z oddziału – Jerzy Romanowski, pseudonim „Drań”, zaś w rolach starych powstańców wystąpili prawdziwi uczestnicy Powstania Warszawskiego.

W „Sierpniowym niebie” wykorzystano nieznane do tej pory materiały filmowe nakręcone w trakcie Powstania Warszawskiego, które z niespotykaną siłą oddają realizm walk na ulicach Warszawy.
 
„Sierpniowe niebo. 63 dni chwały” promować będą dwa utwory – tytułowy: „Sierpniowe niebo” w wykonaniu Bilona oraz „63 dni chwały” hip-hopowej grupy Hemp Gru z gościnnym udziałem Jurasa i Ras Luty. Klip do drugiego utworu obejrzano już ponad 2,5 miliona razy.

Ukryj opis

Przepraszamy, nie mamy nic do pokazania na ten dzień

Przepraszamy, nie mamy nic do pokazania na ten dzień

Pokaż wszystkie seanse
185

Głosów

9,08

Średnia ocena

Oceń film

play
Multimedia dla Sierpniowe niebo. 63 dni chwały
Komentarze

Dodaj swój komentarz do Sierpniowe niebo. 63 dni chwały

Aby dodać komentarz, zaloguj się lub zarejestruj.

komentarze|0

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

pyyyra h

pyyyra h

31.07.2014, 20:19:49

hahahh to jest od 15 lat a oni wpuszczali całe gimnazjum z naszej szkoły, co oznacza że 13 latków.... jak biznes to biznes ^^

Patka

Patka

28.01.2014, 03:19:06

Jeżeli uważacie że film jest do bani i nie warto go ogladać, to może dla Was są takie filmy jak niemiecki serial NaziMatki NaziOjcowie. Piepr.... Lewaki

Adam

Adam

26.01.2014, 03:58:48

Film nuda, zle zrobiony. Scenariusz do kitu. A taki dobry temat a tu spaprane totalnie. Nie warto go ogladac bo pozostaje zlosc na nieudolnosc I bylejakosc polskiego kina. Trzeba bylo dac temat jakiemus amerykanskiemu rezyserowi to zrobil by dzielo, a nie nasze obrzepaly mocno sie wysilaja a tu nic.

Anna

Anna

26.01.2014, 03:54:10

Film byle jaki. Spodziewalam sie czegos dobrego bo taki temat daje duze pole do popisu dla tworcow filmu, ale niestety kolejny raz nie wykorzystano ciekawych watkow z naszej historii. Wysilano sie na wielka sztuke I wyszla przyslowiowa CHALA I nuda. A ci ktorzy histori dobrze nie znaja z tego filmu niczego sie nie dowiedza.

Majka

Majka

21.01.2014, 13:37:27

mozna obejrzec go w elblągu ????

to znowu ja

to znowu ja

13.11.2013, 20:52:44

Czuje że i tak większości nie przekonam, ale spójrzcie chociaż na zwiastun. W internecie jest tyklko jeden 2minutowy z czego połowa to teledysk. A cały film do bani, szczerze załuje czasu i pieniędzy. Jeżeli liczycie na prawdziwe sceny z walki to też sie zawiedziecie. Z tego co pamiętam to były tylko jakieś krótkie prawdziwe urywki jak ludzie sie śmiali albo pozowali do zdjęć i tyle. Strzelanin, walk chyba nic

ja

ja

13.11.2013, 20:38:05

Ja mam 15 lat i byłem na tym wycieczka szkolną i jak dla mnie tragedia. Najgorszy film na jakim byłem w tym roku a moze i w całym życiu i nie wiem czy się tak zachwycać. Ok, rozumiem że to byli bohaterowie, ale niech nakręca porządny film o tym powstaniu, a nie jakiś 1-godzinny na odwal się. I ci prawdziwi uczestnicy powstania co o nich była mowa w opisie to chyba wystąpili tylko raz pod koniec. Chcecie obejrzeć film o bohaterach to sobie obejrzyjcie "Helikopter w ogniu" albo "Za linią wroga" To sa dobre filmy i jeśli ten ma ocenę o,96 to tamte powinny miec chyba 30

Arek

Arek

07.11.2013, 08:13:28

Film bardzo ciekawy ale bardzo krótki półtora godziny nie dość że do kina jechałem 2h bo 30km to jeszcze taki krótki

Piotr

Piotr

23.10.2013, 03:53:39

Bardzo się ucieszyłem, że film jest o Powstaniu Warszawskim, że się czegoś dowiem, jak się zaczęło, o całym tle, o Rosjanach za Wisłą, o postaciach z imienia i nazwiska, o historiii. A tutaj widzę urwane sceny, oglądam młodego Niemca z SS, który recytuje z Żydem poezję. Niedopowiedzenia. Film rysuje klimat powstańczy, trochę ambitniejsze kino. Niestety moje odczucia - in minus... Szkoda, ale spodziewałem się czegoś innego. Nie trafia do mnie taki przekaz, chociaż naprawdę wolałbym napisać coś cieplejszego. Mój kolega odebrał film o wiele lepiej.

Super

Super

19.10.2013, 21:42:50

Wspaniały film! Zrobił na mnie wielkie wrażenie, świetnie zrobiony, bardzo dobrze pokazujący powstanie Warszawskie. Jeśli o mnie chodzi, to czekam aż wyjdzie na płytę. Bez namysłu poszłabym jeszcze raz. Nie znajduje innego słowa: wspaniały!Dla tych, którzy interesują sie II wojną, naprawdę polecam!

rozczarowan

rozczarowan

19.10.2013, 18:44:06

zalosny film, nawet za darmo bym nie poszedł znowu, bo czasu szkoda

art

art

13.10.2013, 19:42:35

dlaczego nie puszczają filmu po południu lub wieczorem?Godziny skandaliczne nie dla ludzi pracujących.

zal

zal

12.10.2013, 02:37:20

lemingi którzy nie maja podstaw historii ani idealow, niewolnicy nie skumaja tego filmu.

natalia0987

natalia0987

11.10.2013, 17:08:40

Nie polecam. na prawde, wszyscy ludzie wychodzacy z sali byli nie nie zadowoleni .

ziomal 123

ziomal 123

10.10.2013, 23:08:08

fajny film

Odp.  Michalek

Odp. Michalek

05.10.2013, 22:42:27

Od 15+.

michaelek

michaelek

05.10.2013, 20:25:28

od iliu to jest lat

laik

laik

05.10.2013, 19:45:30

a teraz co masz wolnosc ? Polska jest zalezna od Unii Europejskiej a dlug mamy wiekszy niz za zniewolonej komuny a ludzi wiecej teraz tracimy nie majac wojny w obliczu kryzysu dmograficznego bo mamy WOLNOSC.. czyli nic.. nawet nie mamy demokracji jako takiej ale ochlokracji rzady tlumu.. jak ktos chce podwyzke jedzie na Warszawe i krzyczy tzn krzyczy tylko ktos kto ma przywileje bo szary zwykly czlowiek zasuwa za grosze u prywaciarza ktory musi kantowac zeby przezyc bo tak go panstwo cisnie a panstwo cisnie prywciarzy zeby dac uprzywilejowanym warstwom manne z nieba.. jak moglo pare tysiecy powstancow dac wolnosc krajowi jak nas sprzedali w Jalcie to takie same brednie jak to ze 1939 bysmy dali lupnia Niemcom. a prawda byla taka ze nic nie zwojowalismy bo tylko miala byc obrona i czekania ze aliantami ktorzy nas tez wtedy sprzedali a zolnierze uciekali przed samolotami zdrada i zarli ziemniaki po polach a lacznosci nie bylo wcale do tego wolelismy ginac do konca niz sie poddac jak obrona stolicy ktora byla niepotrzeban bo to nic nie dalo poza wieloma stratami ludnosci niepotrzebnymi zreszta bo starzynskiemu sie przysnila wielka stolica.. znowu bohaterstwo meka martyrologia kozaczenie glupota

obiektywnie

obiektywnie

04.10.2013, 03:55:46

Frajerzy powstanie bylo Niepotrzebne to wg was co bylo potrzebne? Niewola? To ze nas napadali to bylo potrzebne. Badzcie dumni z tych ludzi ktorzy wierzy w Polske

lewak

lewak

02.10.2013, 20:35:47

na 30 tys sil niemieckich rzucilo sie 45 tys powstancow z ktorych moze co 10-ty mial jakąkolwiek broń(!, Sukcesy sie skończyły po tzw elemencie zaskoczenia(1-3 dni) póżniej nastapila rzez Woli, Ochoty w czym ochoczo prym wiedli wspolpracujacy z Niemcami byli mieszkancy ZSRR.. po wojnie w 1946 roku w stolicy bylo niecałe pol miliona mieszkancow moglo byc 700tys pokazny plon zginal zwiekszajac i tak juz potezny odsetek najwiekszeh daniny krwi w tej wojnie w stosunku do liczby ludnosci, dodam czysto polskiej bo do 1943 Zydow zostalo juz niewiele.ale my sie chlubimy Ak,nzs tylko czy oni by walczyli wiedzac ze juz zostaalo wszystko ustalone w 1943 w jalcie? ze wybory w 1956 to byla mistyfikacja, biedny mikolajczyk musial uciekac. a do 1953 roku w naszym kraju stacjonowalo 600 tys zolnierzy armii czerwonej. nic tylko walczyc w imie wolnosci bohaterstwa zniewolenia. w wojnei zginelo 95 procent polskiej inteligencji.. zaden kraj by nie podniosl by sie w mig z takiej poteznej masakry.. chwala poawstanow ale co ono dalo poza znieszczeniami i masakra ludnosci? wolnosc ? strzelajac sobie w glowe tez wybierasz wolnosc.. tylko po co.. slowakom wegrom rumunom austryjakom bulgarom chorwatom nikt nie wypomina ze wspolpracowali z niemcami..

histeryk

histeryk

02.10.2013, 20:24:51

powstanie było niepotrzebne. szkoda 200 tys cywilow, tak to kolejna liczba poszla do piachu. nieliczylismy sie z ofiarami tak jak armia czerwona. duzo nam brakuje do zachodu ktorzy kolaborujac oszczedzili mnostwo istnien ludzkim my za to szabelka hajda i martylorogia o ktorej juz mlodzi nie pamietaja bo ekonomia jest wazniejsza.. pozdrawiam wszystkich tych ktorzy by wtedy musieli walczyc jak 10 procent powstancow, wiedzac ze Niemcy przgotowuja opor przeciwko Rosjanom sciagajac wojsko a w dodatku wiedzac jak AK co Rosjanie zrobili z Akowcami z ktorymi wspolnie oswabadzali Wilno i podziekowac Rooseveltowi ze nas sprzedal Stalinowi bo nie chcialo mu sie poswiecic pareset tysiecy Amerykanow w imie wolnosci Europy Wsch. za to Rosjanie poszli naprzow pozdrawiam

Szczecinianka

Szczecinianka

02.10.2013, 20:18:16

Byłam dzisiaj na tym filmie z klasą. Wczesną porą. Mam 15 lat i uważam, że film jest piękny. Muzyka bardzo fajna, szkoda tylko, że nie było chronologicznie ułożonych wydarzeń. Polecam każdemu :)

warszawianka

warszawianka

02.10.2013, 19:10:30

idąc do kina myślałam,ze jest to film, który powinien obejrzeć każdy Warszawiak ; po obejrzeniu i zadumie uważam, ze jest to film, który powinien obejrzeć każdy, kto mieszka w Warszawie, chodzi po tych ulicach, inwestuje w to miast lub zarabia w nim; i myślę, że po obejrzeniu każdy, choć na chwilę zatrzyma się przed pomnikiem, murarzem o tej tematyce, zauważy ścianę z pozostałościami po bombardowaniu... polecam, ale nie ze względu na fabułę, szybkość akcji, efekty pirotechniczne - to wszystko niestety na słabym poziomie, a szkoda; polecam ze względu na treść, tematykę, wartości jakie mieliśmy kiedyś i jakie niestety bardzo często mamy teraz

Widz

Widz

28.09.2013, 19:45:43

Jak można taki film puszczać o 9.00 lub 12??? Czy Was w tym kinie ****? Na takie filmy chodzi się raczej wieczorami...

wera

wera

27.09.2013, 20:48:00

okropny film ! Okropna fabuła, zła muzyka a sposób kamerowania pozostawia wiele do życzenia nie wspominając już o charakteryzacji.

Józef

Józef

27.09.2013, 17:27:31

Film beznadzieja strasznie słaby tylko zrobili sobie sławę ci raperzy

ooom

ooom

27.09.2013, 15:07:16

Naprawdę film warty obejrzenia. Polecam

starsza pani

starsza pani

27.09.2013, 04:07:37

Lepiej przeczytać "Kolumbów rocznik 20" i obejrzeć serial oparty na tej powieści. To był ten klimat, a nie rapowanie, aby tylko było nowocześnie...

Dori

Dori

27.09.2013, 00:59:21

Piękny i wzruszający film, wychodząc z sali kinowej płakałam. Jestem wdzięczna twórcom za to, że stworzyli taki film. Kocham was powstańcy i zawsze będziecie w moim sercu, dziękuję za walkę i odwagę.

ForestGump

ForestGump

26.09.2013, 19:20:52

W trójmieście film jest do oglądania tylko dla matek wychowujących dzieci albo bezrobotnych. Seanse w godzinach 9:00, 10:30, 12:00 Normalnie żarty sobie robią, to nie jest teleranek :(

czarodziejka

czarodziejka

26.09.2013, 11:35:00

Badzewiak66 dobrze to ująłeś ;) Idę na film. Zwiastun ciekawy. Interesuje mnie ten temat. Może będzie słabo, ale ważne, że ktoś podjął w ogóle temat... Jeszcze żyjący powstańcy wypowiedzieli się jeśli dobrze pamiętam, że film nie był konsultowany z Nimi i pewnych scen nie mogą sobie wyobrazić by były prawdziwe, ale jednocześnie wiedzą że każdy reżyser ma prawo do własnej twórczości artystycznej i inne będzie spojrzenie ówczesnego pokolenia, które nie przeżyło wojny i zostało wychowane w innym duchu...

as

as

25.09.2013, 18:56:34

Bardzo dobry i mądry, choć nie łatwy film. Spodziewałem się filmu fabularnego, ten taki nie jest - trudno określić jego gatunek, ale na pewno z kina wychodzi się wzruszonym i przemienionym. Pół sali na moim spektaklu to była młodzież licealna, bałem się, że nie będzie można oglądać - panowała absolutna cisza... warto pójść.

karlos

karlos

25.09.2013, 10:55:56

W odpowiedzi dla człona o nicku "człowiek", który nie wie co sie dzieje w naszym kraju: Gdyby Irlandczyk, Grek czy Niemiec zarabiał 1500 Euro i 5.50 Euro wydawał na litr paliwa, 20 Euro na kino i 250 Euro na średniej klasy buty, 5 tys. Euro za metr kw. mieszkania i 60 tys. Euro za średniej klasy nowy samochód, to na ulicach panowałaby regularna, krwawa wojna! Polska płaca minimalna 334 Euro, minimalna płaca w Irlandii 1462 przy zbliżonych kosztach życia. Polacy to najgłupszy naród na świecie , od zawsze okradany i poniżany, i nawet nie zdający sobie z tego sprawy (vide wyniki wyborów).

Marcin

Marcin

24.09.2013, 17:10:38

a i jeszcze jedno. Nie zdawałem sobie sprawy, że nawet na temat Powstania Warszawskiego można zrobić kicz. Początkowo namawiałem mojego 13 letniego syna by namówił Wychowawcę do pójścia na seans całą klasą. Gdy film zobaczyłem (razem z nim) odradzam. Jedyny mocny punkt seansu to reklamy: trzeba zobaczyć "Chce się żyć"`

Marcin

Marcin

24.09.2013, 15:50:25

Żenujący film. Sławy które tam wystąpiły nieźle zostały "wystawione". Nie mówiąc już o Powstańcach. Przykro, że na temacie skończył się ten film.

edyta

edyta

24.09.2013, 12:22:26

dziwią mnie negatywne komentarze na temat filmu. Chciałabym nadmienić, że to film raczej historyczny. Jeśli ktoś chciałby obejrzeć sensacyjny film lub thriller n.t. Powstania 44- to zapewniam, że takiego nie obejrzy. No chyba, że trafi się jakiś reżyser- młot, który z tragedii zrobi sensację. Film pokazuje całą masę filmów i zdjęć archiwalnych, których przeciętny Kowalski nie znajdzie nigdzie. Jedyny seans w moim życiu, z którego wyszłam dopiero po zakończeniu napisów końcowych. Wzrusza, skłania do przemyśleń- moje zdanie. I polecam go raczej osobom, dla których PW to część historii naszego kraju i dla tych, którzy mają jakąś świadomość narodową. Jeśli szukacie sensacji i filmu, który buduje napięcie- nie polecam.

Małgorzata

Małgorzata

22.09.2013, 00:33:16

Byłam dziś ,na sali 6 osób,beznadziejny film

Małgorzata

Małgorzata

22.09.2013, 00:31:11

ten film jest beznadziejny,szłam z nadzieją obejrzenia wspaniałego filmu ,a tu wielkie rozczarowanie.Jeżeli 1 sierpnia w ulicznej sondzie ktokolwiek nie odpowie na pytanie jaki dziś ważny dzień jest -to powinien oglądać go za karę.Dno!!!!!

Student histori

Student histori

21.09.2013, 19:58:26

Reżyseria: Irek Dobrowolski powinien przeczytać książke Normana Davis "44", może by się czegoś nauczył. Ten film jest hańba i żadny szacunek do tych tysiące poległych ktorzy oddali życie za ojczyzne. Nie pokazał żadnego patriotyzmu tylko odcinki dokumentalne. Nie wiedział jak film rospocząć ani go zakończyć. Nie wiedział co chce przekazać filmem. ocean to 1-.

Człowiek

Człowiek

21.09.2013, 19:08:19

A jam mam pytanie do wszystkich snujących teorie spiskowe, że UB nadal rządzi krajem itd., co wam się nie podoba w naszym kraju i czym się różni od np. Czech. Wiadomo, że nie ma pracy w Polsce dla każdego, ale strajkowanie w tym przypadku nie pomoże. Do tego potrzebni są ludzie, którzy założą dochodowe firmy i tym samym stworzą miejsca pracy.

Robert z Kabat.

Robert z Kabat.

19.09.2013, 21:20:22

a po co się tutaj kłócicie?? Oj, nieładnie. Oni walczyli i za was. ja pójdę, zwiastun jest super.

president

president

19.09.2013, 18:09:14

szkoda tych ludzi (powstańców); po 1989 roku politycy zmarnowali ich ofiarę i poświęcenie; potomkowie powstańców (my) nawet nie mają pracy w Polsce; urzędnicy są państwem w państwie: urząd skarbowy, ZUS, NFZ ... ofiara i trud powstańców były daremne

1899

1899

19.09.2013, 02:05:43

Wtorek godz 19:15 Targowek bilet 13 zl (z fb) Na sali 10, może 15 osób. Brawo ;)

Honor

Honor

18.09.2013, 13:21:40

Film może nie był tak dobrze zrobiony jak "Amerykańskie" lecz można zobaczyć jak ludzie sie bali co jutro z nimi będzie , walczyli o innych nie jak dziś ,ze jeden drugiego wykiwa dla kasy...Nie rozumiem takich ludzi co piszą wole amerykańskie bo dużo sie dzieje ,powinni docenić prace ludzi którzy chcieli żebyśmy zobaczyli jak ludzie cierpieli podczas wojny. Ja powiem wam film zrobiony trochę rzeczywistość i przeszłość.Polecam można dużo sie dowiedzieć.Cześć i Chwała Powstańcom !!!!

kibol Lecha

kibol Lecha

17.09.2013, 23:06:53

Strategicznie Powstanie było błędem, lecz w tym wszystkim chodzi o cześć, pamięć i szacunek dla tych młodych bohaterów, którzy podjęli heroiczną, nierówna walkę.

mallet

mallet

17.09.2013, 13:30:10

SIŁA I "CHONOR". O rozumie lepiej nie wspominać...

Siła i Honor

Siła i Honor

16.09.2013, 22:05:16

jak zwykle, tak i tu musiała się wyżalić część lewaków co wiedzę o Powstaniu czerpie z ub-eckich szmatłactw - Nie oszukujmy się, ub-ecja w zmienionej formie nadal jest w Polsce, oni po 1989 roku nie wyginęli, tylko są wśród nas i bardzi im nie na rękę aby czcić Powstanie Warszawskie, dzięki któremu nie padliśmy przed komuna na kolana i powstaliśmy już jako Solidarność - CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM - dowódcy byli w sytuacji tragicznej, co by nie zrobili to i tak tysiace by zginęło (jak nie przez niemców, to przez ruskich) - rzucili wszystko na jedna karte, Powstanie, to była ostatnia deska ratunku abyśmy byli w wolnej Polsce, wtedy się nie udało oswobodzić nas całkowicie ale choc nie zostaliśmy dzieki temu kolejną republiką ruską i dzięki temu w końcu wywalczyliśmy wolność

Adamoso

Adamoso

15.09.2013, 22:28:54

A mnie się podobał. Moim zdaniem jest to bardziej kino artystyczne. Nie ma tam praktycznie fabuły. Materiał archiwalny bardzo interesujący,będący reminiscencją do współczesności. Nie straciłem czasu w kinie. Ale nie każdemu to będzie się podobać. Pozdrawaim.

bydgoszczanin

bydgoszczanin

15.09.2013, 15:50:35

ożesz tyyyyyyyyyyy w mordę, cieszyłem się, że pójdę na ten film. Z Powstaniem nie ma on nic wspólnego, to niezły gniot jest, zrobiony małym nakładem kasy...kilka filmów z archiwum oraz marna gra "aktorów", od wczoraj się zastanawiam jak można było taki temat ruszyć i spieprzyć :/

hipokryzja

hipokryzja

15.09.2013, 12:16:37

Film taki sobie. Nie wciągnął mnie, nie dowiedziałam się wiele na temat powstania. Historia tych ludzi.. - banda dzieciaków, która bawi się w wojenkę i kończy się to dla nich źle. Scena która zrobiła na mnie wrażenie to scena z młodym niemcem studentem literatury. Obraz, dźwięk podobały mi się, historia opowiedziana.. do mnie nie przemawia. W kinie szukam większych emocji. Szukam emocji lub/i informacji, po tym filmie czuje niedosyt.

bydgoszczanka

bydgoszczanka

15.09.2013, 08:57:24

Tak, jestem dumna z bycia Polakiem, nie ucieknę do UK. Nie oceniaj wszystkich swoją miarą panie Amerykaninie :)

Amerykanin

Amerykanin

14.09.2013, 23:13:25

Wy tak naprawdę jesteście dumni z tej swojej polskości? A gnacie do UK i innych krajów na zmywaki! Niepotrzebne kolejne rozbiory, ten kraj sam się rozebrał. Poeta dobrze napisał: "Polska to dziw*a narodów". Wolę durne, bzdetne, amerykańskie tandety - ale za to z bajerami, fajerwerkami, efektami za miliony dolarów, niż łzawe dramaty made in poland, wywołujące jakieś smutne i żałosne reakcje.

Michał 32

Michał 32

14.09.2013, 22:32:37

Popieram Amerykanina ,do kina się chodzi na rozrywkę ,a nie na jakieś smętne pseudopatriotyczne "lekcje" dla gimbusów.

Polka

Polka

14.09.2013, 19:06:10

Cześć i chwała bohaterom! Lepiej jest zginąć stojąc, niż żyć na kolanach (pomińmy autora) (:

mallet

mallet

14.09.2013, 16:33:58

Zginęli za Ojczyznę. Tylko że zupełnie niepotrzebnie. Przez zdrajców i politycznych głupców w rodzaju Okulickiego, Montera, Komorowskiego.

tak

tak

14.09.2013, 16:23:39

@bydgoszczanka-Masz rację,bo musimy być dumni z naszych bohaterów!

bydgoszczak

bydgoszczak

14.09.2013, 16:14:56

dla tych co uważają, że powstanie było głupotą....Ci ludzie wierzyli, że świat pomoże tak się nie stało, fajnie, że rozstrzelali nieco szwabów, walczyli i chwała im za to, ja dzisiaj idę na film. Wreszcie powstał film o ludziach, z których jestem dumny jako Polak..

bydgoszczanka

bydgoszczanka

14.09.2013, 14:54:26

Aż serce mi rośnie jak czytam niektóre komentarze - również pójdę na ten film, zapłacę nawet jeżeli okaże się tym najmarniejszym. Cieszę się, ze w końcu ktoś podjął ten temat. Nie kłóćmy się pod zwiastunami, artykułami na temat "Sierpniowe Niebo. 63 Dni Chwały". Okażmy szacunek poległym Powstańcom, którzy walczyli o to, żebyśmy żyli w wolnej Ojczyźnie. Popieram Damiana - nie wiem czego się wstydzicie i dlaczego krytykujecie raperów, którzy jako jedni z nielicznych podjęli temat PW. Wstydzicie się polskości? Chwała bohaterom! Z patriotycznym pozdrowieniem, bydgoszczanka.

badziewiak66

badziewiak66

14.09.2013, 12:08:38

Czy oddalibyście życie za wolną Polskę ? Oni się nie zawahali. Dziś z perspektywy tylu lat możemy trzeźwo Powstanie oceniać , jak lekarz beznamiętnie diagnozujący pacjenta. Powstanie Warszawskie to wyrzut sumienia całego świata. Rosjan którzy świadomie odmówili pomocy powstańcom kontynuując tradycje rosyjskiej polityki rozbiorowej,świata zachodu, który już w 1943 roku uzgodnił ze Stalinem nowy porządek świata po II wojnie światowej, spychając Polskę na margines i w sowieckie ręce. Gdybym był na ich miejscu, tam w tamtej Warszawie zrobiłbym to samo, chwycił za broń by godnie umrzeć. Historia pokazała , że Ci którzy przeżyli zostali później dobici przez sowietów, albo prześladowani musieli uciekać z kraju. Każdy Polak - patriota musi pójść na ten film. Mamy wielki dług wobec tych tysięcy , młodych i pięknych , którzy oddali to co najcenniejsze. Oni nigdy Nam nie pozwolą zapomnieć o tej niewyobrażalnej ofierze.

tak

tak

14.09.2013, 11:45:35

Łatwo oceniać teraz,myślicie że oni wiedzieli jak się skończy?A czy Wy nie chcielibyście żyć w wolnym kraju,być z Ojczyzną mimo wszystko?Przestańmy się wymądrzać,że nie warto,a żyjmy i pamiętajmy o bohaterach.

Johann Jorg

Johann Jorg

14.09.2013, 11:36:31

Do Luki: myślisz, że "oni" posiadali dar przewidywania przyszłości? Gdyby wiedzieli jak zakończy się ten zryw pewnie znaleźliby lepsze rozwiązanie. Łatwo jest stawiać tezy siedząc w cieplutkim domku przed komputerem kilkadziesiąt lat po fakcie.

Los

Los

14.09.2013, 09:46:30

Luki trochę poczytaj, a może zrozumiesz... po pierwsze trzeba wziąć pod uwagę aspekt PSYCHOLOGICZNY, gdyby Tobie przez 5 lat szkopy mówiły co i do której masz robić, torturowali i mordowali twoich przyjaciół, gwałcili koleżanki, żył byś w ciągłym strachu i z żądzą odwetu to może byś jak pies skulił ogon przy okazji odwetu, ja prawdopodobnie nie... Po drugie, gdyby nie doszło do Powstania to z Warszawy zrobiliby drugi Stalingrad, takie były niemieckie plany. Po trzecie, trzeba rozpatrywać też to wszystko z poziomu wiedzy ówczesnych, trudno było założyć, że czerwoni nie będą kontynuowali natarcia i zakładano, że postąpią jak wcześniej chociażby w przypadku Wilna czy Lwowa. To tak w telegraficznym skrócie.

presidente

presidente

13.09.2013, 23:33:15

Ekipy polityczne zrujnowały wysiłek i ofiarę Powstańców, ośmieszyły ich poświęcenie i ideały. Nie czarujmy się : liczy się tylko kasa !!

Amerykanin

Amerykanin

13.09.2013, 23:30:44

A ja tam wolę amerykańskie kino, z mnóstwem efektów, bajerów i takich tam. Przynajmniej można się oderwać od rzeczywistości, a nie przeżywać i cierpieć za miliony.

Luki

Luki

13.09.2013, 23:06:31

Filmowiec o jakich ty bohaterach piszesz o czym ty pierrrrrr. Na ch.. Oni sie rzucili do walki chyba tylko po to żeby zgineło wielu niewinnych ludzi . Pytam sie jaki był sens , może w końcu mi ktoś odpowie , bo jak dotąd nikt nie był mi w stanie tego wytłumaczyć. Filmowiec nie psuj słowa bohater tymi głodnymi kawałkami

Filmowiec

Filmowiec

13.09.2013, 21:47:48

Trochę szacunku dla tych, którzy oddali życie, żebyście mogli teraz klepać na klawiaturze po polsku... Chwała bohaterom i ich odwadze !

tak

tak

13.09.2013, 20:59:28

Mam 15 lat i poszłam na ten film.Bardzo mi się spodobał.Nie ważne,czy sądzisz,ze Powstanie było warte tylu ofiar czy też nie,ważne jest to jakich mamy bohaterów.

asd

asd

13.09.2013, 18:48:04

a ja idę ... nawet po to, żeby za bilet zapłacić. Już wystarczy w Polsce propagandy wstydu służalczych "elit".

gość

gość

13.09.2013, 18:17:01

film kiepski, przesiąknięty pisem!

greg199

greg199

13.09.2013, 16:27:42

a czego mamy się wstydzić mieli czekać jak ich komuniści wymordują strzałem w głowę tak przynajmniej zginęli jak bohaterowie, cześć i chwała bohaterom!!!

Damian

Damian

13.09.2013, 11:00:43

Widzę, że lewactwo przejmuje fora internetowe. Ludzie bez krzty patriotyzmy, honoru, szczekający, a nie znający własnej historii, nie posiadający dumy narodowej, gimbusy i sprzedawczyki...

film

film

13.09.2013, 10:16:35

Powstanie Warszawskie to bohaterowie, rzadko w naszej historii są tacy bohaterowie. Wstydzieć należy się komunistów, co strzelali Polakom w tył głowy np. Augustów 1945 r. tzw. "Mały Katyń", czy "Katyń" z 1943. Komuniści robili laskę Moskwie i Rosji, tchórze. A Powstanie to bohaterowie.

eqo79

eqo79

13.09.2013, 01:19:26

Nie rozumiem, dlaczego chwalone jest to, czego tak naprawdę powinniśmy się wstydzić?

warszawiak

warszawiak

13.09.2013, 00:07:06

Idźmy na film ! o bohaterach, dumnych, wspaniałych, młodych Polakach. Płaćmy za bilety ! więcej takich filmów ! a nie kręci się w Polsce filmy o dresach, wódce, cyckach i bijatykach... po co ?

Moniek

Moniek

13.09.2013, 00:05:31

Nareszcie film o bohaterach Warszawy, ludźmi z jajami, z marzeniami, z potęgą myśli i czynu, a nie tchórzach. Powstanie Warszawskie to mit założycielski dzisiejszej Polski... gdyby powstanie nie wybuchło, Niemcy zrobiliby z Warszawy - "Festung Warschau", twierdza Warszawa, i rozwaliliby Warszawę w bojach z Sowietami...

Artur

Artur

13.09.2013, 00:02:33

Wspaniały film !! widziałem pokaz dla dziennikarzy. Gorąco polecam. Powinno się więcej tworzyć filmów o Polsce, o bohaterach, o marzeniach młodości, o wspaniałych Polakach. Polska nie jest tylko biednym i nieszczęśliwym krajem, jak pokazują polskie filmy, nasz kraj jest niezwykle bohaterski :)

warszawiak

warszawiak

13.09.2013, 00:00:21

Idę na ten film. Chcę zapłacić za bilet, mam nadzieję, że pójdzie dużo ludzi. Chcę, by kręcili w Polsce filmy patriotyczne o Polsce, a nie filmy dla frajerów, gdzie jest tylko wódka i dziwki. Polska jest wspaniała. Dlaczego tak mało filmów o Polsce ? Płaćmy za bilety na ten film, idźmy na niego. Może będzie więcej filmów o Polsce :) a nie tylko w polskich filmach są wódka i bijatki.

pytanie

pytanie

12.09.2013, 19:40:56

ten film to taki "normalny" film okraszony wstawkami dokumentalnymi? czy nędzny, biedny, infantylny wideoklip z miernymi raperami?

A

A

12.09.2013, 18:20:44

Infantylne podejście do największej katastrofy w dziejach państwa Polskiego. Nędzą wieje od tego filmu na kilometr. Wieśniacka i prymitywna piosenka dla niedorozwiniętych gimbusów i kiboli. Film jest tak słaby, że nawet w klipie nie za bardzo było co pokazać. Widowiska Bogusława Wołoszańsiego mają lepsze scenariusze, aktorstwo, technikę montażu i filmowania. Pewnie wycieczki szkolne pójdą na to... szkoda tylko dzieciaków, którym znowu bzdury o powstaniu będą wbijać do głów.

Ruda

Ruda

12.09.2013, 11:09:35

15+

patriotantynazist123

patriotantynazist123

11.09.2013, 22:45:33

Chmmmmmm... w sumie to może dobry projekt skoro będą grali ludzie, którzy sami byli powstańcami. Oni pomogą odwzorować wojnę taką, jaką była.

mati

mati

10.09.2013, 17:16:02

chyba od 12+

el czupa

el czupa

09.09.2013, 12:31:00

Ofiara naszych rodaków (ich życie, wybory), o których opowiada ten film, byłyby godne pochwały, gdyby nie to, co zrobiono z naszym krajem po 1989 roku. Ekipy polityczne zrujnowały ich wysiłek i ofiarę, ośmieszyły ich poświęcenie i ideały. Liczy się: " Kasa Misiu, kasa". To smutne ! Nie pójdę na ten film !