Zamknij
Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł
Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł
Premiera
25 lut 2011
Czas trwania
100 minut
Produkcja
Polska, 2010
Reżyseria
Antoni Krauze
Obsada
Marta Honzatko
Marta Kalmus
Witold Debicki
Piotr Fronczewski
Piotr Garlicki
Wladyslaw Gomulka
Grzegorz Gzyl
Wojciech Pszoniak
Pełny opis
8,65

Średnia ocena

Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł

Dramat 100 minut

W grudniu 1970 roku na Wybrzeżu polskie wojsko wystrzeliło 46 tysięcy pocisków różnego kalibru do demonstrujących Polaków. Jeden z tych pocisków trafił w 18-latka, który przeszedł do legendy...Jedna z największych i najbardziej oczekiwanych pol...

Pełny opis

W grudniu 1970 roku na Wybrzeżu polskie wojsko wystrzeliło 46 tysięcy pocisków różnego kalibru do demonstrujących Polaków. Jeden z tych pocisków trafił w 18-latka, który przeszedł do legendy...

Jedna z największych i najbardziej oczekiwanych polskich produkcji od czasu filmu „Popiełuszko. Wolność jest w nas”. W przejmującym obrazie, porównywanym do nagrodzonej Złotym Niedźwiedziem „Krwawej niedzieli” Paula Greengrassa, Antoni Krauze przypomina jedną z najmroczniejszych kart z historii PRL-u.

Widowiskową rekonstrukcję dramatycznych wydarzeń w Gdyni, zakończonych brutalną pacyfikacją manifestantów przez oddziały wojska i milicji w 1970 roku, wyróżniają nie tylko rozmach inscenizacyjny i trzymająca w napięciu akcja. Warto zwrócić uwagę na wybitne kreacje Piotra Fronczewskiego jako Zenona Kliszki oraz Wojciecha Pszoniaka jako Władysława Gomułki, a także wzruszające role debiutującej na ekranie Marty Honzatko i znanego z „U Pana Boga za miedzą” Michała Kowalskiego.

Muzykę do filmu skomponował Michał Lorenc („Śluby panieńskie”). „Balladę o Janku Wiśniewskim” - porywający motyw przewodni do “Czarnego czwartku” - zaśpiewał Kazik Staszewski.

Ukryj opis

Przepraszamy, nie mamy nic do pokazania na ten dzień

Przepraszamy, nie mamy nic do pokazania na ten dzień

Pokaż wszystkie seanse
346

Głosów

8,65

Średnia ocena

Oceń film

Multimedia dla Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł
Komentarze

Dodaj swój komentarz do Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł

Aby dodać komentarz, zaloguj się lub zarejestruj.

komentarze|0

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

widz

widz

15.04.2011, 10:53:02

Czegoś brakuje w tym filmie.....Tak się zastanawiam czego?

Paulina

Paulina

14.04.2011, 23:12:44

Nie lubię filmów o historii. Mieszkam blisko Gdyni i jakoś nigdy szczególnie nie interesowałam się pomnikiem ofiar Grudnia'70. Był sobie i spoko. Poszłam na ten film z Klasą a uczę się w Gdańsku (Mieszkam w Rumi). Płakałam bo oczywiście rusza mnie śmierć człowieka. Płakałam bo film był tak wzruszający i płakałam bo to wszystko działo się naprawdę. Film jest serio świetny i szczerze powiedziawszy jeżeli ktoś oczekuje filmu akcji to słabo ale jeżeli oczekujecie filmu o prawdzie o tym jak człowiek potrafi niszczyć innego człowieka polecam serdecznie. Genialna rola Fronczewskiego i bardzo dobrze dobrali aktora grającego Brunona. Gratulacje dla Autorów obrazu od pory obejrzenia tego filmu wracając do domu ze szkoły na stacji Gdynia Stocznia zupełnie inaczej przeżywam każdy taki przejazd. Zupełnie inaczej patrzę na ten most i pomnik...

Złom

Złom

10.04.2011, 10:10:48

Nie rozumiem jaki cel jest w tym, żeby dzieci z podstawówki oglądały takie filmy.. Do kogoś kto napisał "ta elka na końcu" - jak masz problemy z myśleniem i nie zauważyłeś/aś pomnika ofiar przy ul. Janka Wiśniewskiego to współczuje. To było własnie po to żeby tacy słabo myślący ludzie jak ty zauważyli przejście do teraźniejszości...

grty

grty

08.04.2011, 19:54:41

głupi był ;/! NIE POLECAM !

BiałaCzerń

BiałaCzerń

06.04.2011, 17:58:57

Byłam na filmie wraz z klasami. Z samego początku myślałam, że film będzie nudny jak reszta tego typu - kilka filmów o tym samym. Ale jednak ten był dość godny obejrzenia. Jedynie irytowała mnie aktorka grająca Stefanię. W szkole mieliśmy nawet spotkanie z scenarzystami filmu, którzy opowiadali powstawanie tego obrazu.

shad

shad

30.03.2011, 13:56:12

Oglądałam ten film i uważam go za mierny. Nie chodzi już o fabułę, bo wiadomo jaki był cel - lekcja historii. Co mnie raziło najbarzdiej to aktorstwo. A tylko aktorstwo liczy się w filmie tego typu. Aktorka grająca Stefę była tak słaba, że pierwszy lepszy amator by ją zdeklasował. Żałosne wrażenie ratowali tylko Kliczko i Gomułka. Na pewno nie warto na ten film iść do kina.

mmm

mmm

29.03.2011, 20:32:45

To jednak boli:(

mmm

mmm

29.03.2011, 20:31:49

Ja również oglądałam film ze swoją klasą. To była naprawdę fajna lekcja. Film mnie wzruszył ale i pobudził do myślenia. Chętnie obejrzę go jeszcze kilka razy. Te fragmenty:"Strzelaj do Polaka" "Z nimi się nie rozmawia, do nich się strzela"

charlie

charlie

28.03.2011, 21:49:35

Byłem na filmie ze swoją klasą. Oceniam go na 4,5/5. Doskonale została przestawiona historia roku 1970, ze wszystkimi szczegółami. Uważam,że negatywne komentarze zostały tutaj zamieszczone z powodu obojętności wielu ludzi na prawdę i rzeczywistość jakie panowały w owych czasach. Wiele osób, które widziały film(bardzo często z przymusu) nie po prostu nie dojrzało to tego typu materiału. W moim przypadku często zdarzało się, że podczas seansu wiele młodszych kolegów i koleżanek śmiało się z niektórych, dla mnie głęboko poruszających scen. Gorąco polecam ten film, osobom poważnym a nie dzieciom z 6 klasy. Jedynym niedociągnięciem filmu była scenografia- zairytowały mnie plastikowe okna w budynkach oraz "nowiutki" samochód "L" na końcu filmu. Mogło to być przejściem do przyszłości, ale nie bardzo wiem w jakim celu.

<lol>

<lol>

26.03.2011, 14:55:30

U nas w szkole wszystkie 6 klasy poszły... Dziewczyny w połowie wychodziły, płakały i dzwoniły do mam, że nie chcą już wracać do sali kinowej... Ja nie płakałam, ale fajny film nie był :// Serio nie polecam...

sqn

sqn

26.03.2011, 10:57:40

Irytują mnie komentarze w stylu "beznadziejny film, flaki z olejem...". Piszą tak ci nudni ludzie, którzy oczekują na każdym kroku rozrywki w stylu efektów 3D, gołych bab i śmiesznych dialogów z k*wa w tle. Dialogi są proste, bo ludzie 40 lat temu tak żyli i jeżeli naprawdę brak Wam wyobraźni, to ten film jest dla Was. Żeby prosto w twarz pokazać - zobacz, tak było, ciesz się, że żyjesz w czasach, gdzie cukier i benzyna kosztują po 5 zł, ale masz na chleb. Mój Tata był w tym czasie w szczecińskiej stoczni. Poznajcie historię, choćby w kinie.

Justyna

Justyna

22.03.2011, 18:58:05

Bardzo dobry film. Zrobił na mnie duże wrażenie.

moomin

moomin

21.03.2011, 08:42:09

tak jest - epopeja narodowa - chaos w opowiadaniu historii - był dobrobyt i jedyna słuszna droga - a że ludzie nie mieli co jeść - to kogo to obchodzi - jak chcecie walki i zaskakujących zwrotów akcji to nie idźcie na tan film i nie piszcie bzdurnych komentarzy

piiigiii

piiigiii

18.03.2011, 19:04:17

od 15 roku zycia mozna isc

elblag

elblag

17.03.2011, 16:17:47

Film zrobił na mnie ogromne wrazenie. Polecam wszystkim!!! To straszne co sie wtedy dzialo. Jeden z najlepszych Polskich filmow ostatnich lat jak dla mnie. Łza sie w oku kręci... :(

korsarz

korsarz

17.03.2011, 07:49:20

rozwiewam wątpliwośći film jest od 15 lat

Kasica

Kasica

16.03.2011, 09:11:47

Bardzo doobry film. Pozostawia niesowite wrażenie. Kinomaniak, moim zdaniem film nie jest zrobiony średnio i raczej ciężko się pogubić...

monikq

monikq

15.03.2011, 19:45:33

dzieki skorupka;p

skorupka

skorupka

15.03.2011, 19:12:45

do monikq: Wpuszczą cię, ponieważ ja też mam 13 lat i mnie wpuścili.

Vayshan

Vayshan

14.03.2011, 21:48:01

Film jest od 14 lat bodajże

monikq

monikq

14.03.2011, 20:15:20

podajcie wiek od ktorego mozna go obejzec bo mam 13 i nie wiem czy mnie wpuszcza

klakier

klakier

12.03.2011, 18:13:50

brawa dla "mohort"! pójdę na film.. już siedząc na tej stronie mam ciary na plecach i świeczki w oczach.. choć to było parę lat przed moimi urodziami..

tef

tef

12.03.2011, 16:12:58

jast ktoś na tej stronie

Kinomaniak 222

Kinomaniak 222

12.03.2011, 15:35:36

Pisze to do tych którzy nie zrozumieli filmu i piszą bzdury. Film Opiera się na faktach i na fragmentach archiwalnych wiec bitwy nie mogą być na odwal bo taka była prawda film jest zrobiony średnio można się pogubić ale chodzi w nim o to by przedstawić świat tamtych czasów do tych. Ludzie gineli za nas za naszą przyszłość film został po to na grany by nie zapomnieć o nich. Widzimy że się urodziliśmy w czasach lepszych od nich. Powinniście teraz zrozumieć i docenić że żyjemy lepiej od tych ludzi przez ich odwage. Co do filmu jest bardzo dobry polecam :)

Wrocławianka

Wrocławianka

11.03.2011, 20:11:03

Dobry film ,oddaje atmosferę tamtych wydarzeń . Pamiętam te czasy. Mam 63 lata. Jestem Wrocławianką ale mam rodzinę na wybrzeżu i parę miesięcy po tych wydarzeniach byłam wśród ludzi którzy byli naocznymi świadkami tych zajść i słyszałam relacje z ich ust.Po seansie filmowym spytałam przypadkowego młodego człowieka o wrażenia z tego filmu. Był wstrząśnięty,poruszony. Spytał czy tak naprawdę tak było. Odpowiedziałam : tak ,film ukazuje prawdę tamtych czasów.

widz arr

widz arr

10.03.2011, 16:32:33

ten film jest taki słaby... beznadziejne dialogi, straszna dłużyzna dialogów. Sceny walki pokazane są na "odwal" sama historia "Janka Wiśniewskiego" jest beznadziejna i najmuje mniej niż 10 min, tego długiego i nudnego filmu, tak w ogóle po 40min można wyjść bo reszta czyli 60min jest nudna i pozbawiona sensu. Film kończy się w beznadziejnym momencie daleko po największym "fanem"

Tyfr

Tyfr

10.03.2011, 08:51:22

Jak dla mnie świetny film który przez swą prostotę pozwala najpełniej pokazać co jest ważne dla grup rządzących i niech komuś się nie wydaje że o obywatel. W dniu dzisiejszym w Libii Kadafi zachowuje się podobnie strzelając do ludzi na ulicy. Trochę nas to przeraża ale przecież to tak daleka - w Polsce do czegoś takiego nie dojdzie. Zobaczcie więc do czego doszło 40 lat temu i cieszcie się z tego co macie, wasi ojcowie przelewali za to krew. A wracając do dzisiejszej polityki to wiele się nie zmieniło. Rządzący zabierają się za OFE mówiąc każdemu Polakowi że te fikcyjne pieniądze które co miesiąc są obowiązkowo potrącane z wypłaty nie należą do nas a do nich i zrobią z nimi co będą chcieli. Jeśli nawiążemy do filmu to są i naciski, dziś nie z Moskwy, dziś to Unia skraca nam czas na likwidacje deficytu a rząd woli się podporządkować kosztem obywateli niż faktycznie zadziałać by coś zmienić bo wirtualne zmiany w księgowaniu niczego nie zmieniają. Tylko partia która powie że jest źle i trzeba zacisnąć pasa by zlikwidować dług publiczny nie po przez proste ściągnięcie pieniędzy do wora bez dna ale poprzez stworzenie wieloletniego planu zakładającego zakaz zadłużania się poszczególnym jednostką państwowym które jako bezproduktywne powinny mieć całkowity zakaz zaciągania długów a nie jak jest to obecnie sprytnie ukrywane w morzu województw i samorządów przez co nasze podatki trafiają do banków świata jako spłata procentów od kredytu a nie na faktyczne działania. Kto tego nie rozumie niech sprawdzi co się dzieje gdy pożyczamy 1 mil zł a same odsetki miesięczne przekraczają 1 000 zł - i co dalej was stać na spłatę kredytu bo jak dla mnie to tylko bank się cieszy że ma frajera do strzyżenia. Przepraszam że trochę nie na temat ale jakoś samo wyszło. Jeszcze raz polecam film

korsarz

korsarz

09.03.2011, 23:15:29

Kris popieram twoje zdanie winni tego mordu muszą zostać ukarani dopiero po obejrzeniu filmu tak naprawdę dociera do nas jak wiele zawdzięczamy tak niewielu nie wolno nam zapomnieć nie wolno nam dopuścić by polska za którą walczyli polegli stoczniowcy była niszczona przez żądnych bogactwwa i własnych korzyści i zysku

Kris

Kris

09.03.2011, 19:47:48

Przyzwoita produkcja. Mnie osobiście trochę zawiodła, ale gdy poczytałem, to trochę inny zamysł mieli scenarzyści niż to sobie przed projekcja wyobrażałem. Ma to by taki fabularyzowany dokument, w którym autorzy świadomie zrezygnowali z dodatkowego udramatyzowania. Świetna rola żona Brunona, choć na początku mnie nie przekonywała, to przy scenach na cmentarzu i późniejszych trzeba było zaciskać zęby... Jako dzieło filmowe 'Czarny Czwartek' nie wytrzymuje porównania z 'Krwawą Niedzielą'. Pozostaje smutna konstatacja po projekcji: dlaczego za tę masakrę nikt nie odpowiedział do dnia dzisiejszego? Rekomendacja: warto iść, choćby po to by sobie przypomnieć, że PRL to nie tylko pralka frania i guma donald.

KittyCat

KittyCat

09.03.2011, 18:01:01

byłam z klasą na tym filmie i powiem szczerze mam mieszane uczucia. jest to kolejny film historyczny ale sądziłam, że będzie o wiele lepszy w kontekscie przykucia uwagi widza swoją formą ale moim zdaniem w tej kwestii był bardzo słaby. jedyne co ten film robi to daje do myślenia jak takie rzeczy mogły w ogóle mieć miejsce w XX wieku ale to by było na tyle z plusów. cała reszta bardzo słaba. może nie jest to jedna wielka tragedia ale rewelacji też nie ma.

Bolo

Bolo

09.03.2011, 17:11:34

jeżeli ktoś chce iść na hollywoodzką produkcję aby się pośmiać nie polecam. Jeżeli jednak ktoś interesuje się historią i chciałby zobaczyć w jakich czasachżyli rodzice i dziadkowie gdzie władza dokonywała zbrodni wykorzystując czołgi przeciw nieuzbrojonym demonstranom to warto iść i poznać nieco to o czym w polsce długo się nie mówiło...

hist

hist

09.03.2011, 09:09:23

zdecydowanie brakuje w tym filmie generała Jaruzelskiego,

student

student

08.03.2011, 22:58:29

Bez sensu film!!! szkoda pieniędzy masakra

Lol

Lol

08.03.2011, 20:39:51

Idziemy z klasa na ten film wiec nie może być jakiś brutalny. 2 klasa Gim.

ziomek95

ziomek95

08.03.2011, 18:51:34

po ile jest bilet ulgowy?

lifeisbrutal

lifeisbrutal

08.03.2011, 16:19:48

Ten film jest od lat 12 jak coś

mohort

mohort

08.03.2011, 13:11:00

masz rację "wwww", wkońcu to nie to samo co american pie 4, 50 pierwszych randek, piła 6, czy inny ambitny film amerykańskiej pop"kultury". Wkońcu do takich adaptacji jesteś przyzwyczajony. Chyba za dużo kinowego popcornu na świeżutkiej gmo-wej kukurydzy.

wwww

wwww

07.03.2011, 23:19:49

beznadziejny film, kolejna epopeja narodowa, kolejny chaos w opowiadaniu historii. Jedyne miejsce jakie dla tej produkcji widzę to TVP-kultura. Co najwyżej.

iwa

iwa

07.03.2011, 18:35:18

nie da się już rezerwować, można tylko kupić on-line

hahabahaba

hahabahaba

07.03.2011, 17:57:33

jak można zarezerwować bilet? nie chce kupować tylko zarezerwować miejsca ?

adajagoda

adajagoda

06.03.2011, 20:24:59

do kiedy go grają, gdzie mam sprawdzić?

marcino1515

marcino1515

06.03.2011, 17:20:35

ten film jest od 15 lat

poiuytgfcvbnm,

poiuytgfcvbnm,

06.03.2011, 12:34:07

śmiem podejrzewać, że od 16